ghalishoieabedini

ساخت وبلاگ

نگهداری از مبلمان منزل باعث می‌شود تا این وسایل عمری طولانی‌تر داشته باشند و زیبایی، کارایی و سلامت آنها در طول زمان حفظ شود. مبلمان منزل مانند سایر وسایل خانه، به مرور و با گذشت زمان و میزان استفاده، دچار استهلاک شده و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. این در حالی است که با رعایت نکاتی ساده، می‌توان عمر مفید آنها را افزایش داد؛ و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، استفاده مفیدتر و باکیفیت‌تری از آنها داشت. در ادامه این مطلب وب‌سایت قالیشویی عابدینی، به معرفی مهم‌ترین نکات در این زمینه پرداخته‌ایم.

نکات نگهداری از مبلمان منزل

انتخاب مناسب

مهم‌ترین نکته برای مراقبت و نگهداری از مبلمان، انتخاب مناسب آن، با توجه به نیازها و فضای مورد استفاده است. به عنوان مثال اگر به دنبال مبلمانی برای ساعات متوالی استفاده و استراحت کردن در اتاق نشیمن یا جلوی تلویزیون هستید؛ بهتر است از مبل‌های راحتی با رویه محکم‌تر استفاده کنید. فوم مورد استفاده در این مدل‌ها بهتر است از نوع فوم سرد باشد؛ تا قابلیت ارتجاعی خود را پس از مدت‌ها استفاده حفظ نماید.
اما اگر به دنبال مبلمانی برای پذیرایی هستید؛ انتخاب مدل‌های کلاسیک مشکلی ایجاد نمی‌کند. مگر آنکه میزان استفاده شما از آنها زیاد باشد. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم به دنبال نمونه‌های کلاسیک با دسته چوبی باشید و از خرید مبلمان سلطنتی با دسته متکایی اجتناب کنید. چراکه این مدل دسته‌ها، علی‌رغم زیبایی، محل آلوده شدن و خراب شودن فوم هستند.

شستشوی صحیح و به موقع

تمیز کردن مبلمان کاری تخصصی است و اگر به درستی انجام نشود؛ این وسایل خیلی زود کیفیت و ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند. همچنین اگر در طولانی مدت اقدام به شستشوی آنها نکنید؛ دیگر به‌طور کامل قابل تمیز کردن نیستند.
مبل‌های چرمی را می‌توان به راحتی و به کمک مواد شوینده و یک دستمال مناسب تمیز کرد. اما اگر بخواهید مبل‌های با رویه پارچه‌ای را تمیز کنید؛ کاری سخت‌تر در پیش خواهید داشت. در این زمینه باید از مواد شوینده مناسب و روش مناسب استفاده کنید. در این نوع مبلمان آب و رطوبت نباید به سطوح پایین نفوذ کند؛ و باید بتوانید به نوعی به روش خشک‌شویی سطح رویی مبل‌ها را تمیز نمایید.
چنین کاری علاوه بر تجربه و تخصص، نیازمند وسایل مناسب مانند جاروبرقی آب و خاک است. بنابراین بهترین روش برای انجام آن، استفاده از خدمات مبل شویی خواهد بود. این خدمات را می‌توانید به راحتی در قالیشویی‌های معتبر بیابید. در این روش مبلمان شما در محل و به صورت کامل تمیز شده و پس از چند ساعت قابل استفاده مجدد خواهند بود.

تغییر چینش فصلی

این کار را هم در مورد مبلمان پذیرایی و راحتی و هم در مورد صندلی‌های میز نهارخوری انجام دهید. با تغییر چینش و جابجا کردن جای صندلی‌ها با یک‌دیگر، کمک می‌کنید تا میزان استفاده از همه آنها یکسان باشد. این کار کمک می‌کند تا پس از مدتی یکی از صندلی‌ها یا مبل‌ها به‌طور کامل فرسوده نشود و مبل و صندلی دیگر کاملا سالم باقی بماند. با این روش اسهلاک مبلمان به‌طور مساوی روی همه بخش‌های آن تقسیم می‌شود.

تعمیر به موقع

اگر یکی از پایه‌ها یا دسته‌های مبلمان شل شده است و صدا می‌دهد؛ بهتر است پیش از جدی‌تر شدن و افزایش میزان خرابی، فکری به حال آن کنید. تعمیر زودهنگام این مشکلات، از افزایش خرابی آنها جلوگیری می‌کند.
اگر کمی فنی باشید و تجهیزات کافی داشته باشید؛ بسیاری از این مشکلات به راحتی و در خانه قابل رفع هستند؛ و نیازی به انجام هزینه ویژه‌ای برای آنها نیست.

دوری از تابش مستقیم آفتاب

نور مستقیم خورشید می‌تواند به مرور موجب رنگ و رو رفته شدن مبلمان شما شود. استفاده از چینش مناسب و روش جابه‌جایی فصلی، استفاده از پرده مناسب و در نهایت استفاده از روکش مبلمان، از جمله کارهایی است که در کاهش شدت این مشکل موثر است.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 198 تاريخ : چهارشنبه 3 آذر 1400 ساعت: 11:46

الیاف فرش ماشینی اصلی‌ترین ویژگی آن است که با توجه به کیفیت آن، کیفیت و ارزش فرش مشخص می‌شود. هرچه الیاف به‌کار رفته در تولید فرش بهتر، بادوام‌تر و زیباتر باشد؛ فرش بافته شده نیز کیفیت بهتری خواهد داشت. به‌طور کلی فرش‌های ماشینی با چند نوع خاص الیاف بافته می‌شود. در این نوشته وب‌سایت قالیشویی عابدینی، شما را با انواع الیاف فرش ماشینی آشنا می‌کنیم.
قالیشویی عابدینی به ارائه انواع خدمات قالیشویی تهران و حومه می‌پردازد. در صورت تمایل به دریافت این خدمات می‌توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان قالیشویی عابدینی آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما هستند.

آشنایی با انواع الیاف فرش ماشینی

انواع نخ‌های مورد استفاده در فرش ماشینی

در یک دسته‌بندی ساده، نخ‌ها یا الیاف مورد استفاده در فرش‌ها (ماشینی و دستی) شامل سه نخ تار، پود و پرز می‌شود. نخ‌های تار همان نخی است که روی دار قالی در ابتدا و پیش از بافت فرش سوار می‌شود. پود نخی است که پس از بافت هر رج فرش، برای پیوسته نگه داشتن آن، به کمک ابزاری به نام شانه روی رج بافته شده کوبیده می‌شود. در نهایت پرز فرش، قسمت مشخص و سطح فرش است که شکل‌دهنده نقش و طرح آن خواهد بود.

انواع نخ‌های مورد استفاده در تار فرش ماشینی

هرچه کیفیت الیاف مصرفی در تار فرش بیشتر باشد و با روش و کیفیت بالاتری ریسیده شده باشد؛ فرش یک‌پارچگی، استحکام و دوام بیشتری خواهد داشت.
در فرش ماشینی با پرز اکریلیک، از تارهایی با ترکیب مخلوط پنبه و پلی استر، استفاده می‌شود. در فرش‌های ماشینی با پرز BCF و پروپلین، نخ به‌کار رفته برای تار، همان نخ به‌کار رفته برای پرز است؛ و معمولا از نخ BCF استفاده می‌شود. همین ویزگی موجب ارزان‌تر بودن فرش‌های ماشینی پروپلین در مقایسه با فرش‌های ماشینی اکریلیک است.

انواع نخ‌های مورد استفاده در پود فرش ماشینی

به‌طور معمول این نخ در همه فرش‌های ماشینی از جنس پنبه است. نقش جنس الیاف پود مورد استفاده در فرش در ظرافت، زیبایی نقش و استحکام فرش بسیار مهم است؛ اما فراتر از آن، نوع کوبیدن پود و نصب آن، در این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انواع نخ‌های مورد استفاده در پرز فرش ماشینی

پرزها مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده کیفیت فرش ماشینی هستند. هرچه کیفیت پرزها بالاتر باشد؛ طبیعتا فرش انتخابی زیباتر، ظریف‌تر و البته گران‌تر خواهد بود.
در میان الیاف فرش ماشینی به کار رفته برای پرز، اکریلیک اولین و بهترین انتخاب است. بنا بر همین ویژگی نیز فرش‌های ماشینی به فرش‌های 100 درصد اکریلیک، فرش‌هایی با ترکیب درصد مشخصی اکریلیک و BCF یا پلی‌استر و فرش‌های 100 درصد BCF یا پلی‌استر تقسیم‌بندی می‌شوند. در این تقسیم‌بندی فرش‌های کاملا اکریلیک در صدر کیفیت و فرش‌های ترکیبی با درجه اکریلیک بیشتر در رتبه دوم هستند.
نخ‌های اکریلیک تقریبا از هر نظر بهتر از سایر الیاف هستند. این نخ‌ها از ظرافت بالاتری برخوردارند. در نتیجه می‌توان طرح‌های ظریف و خاص را که پیش از این در فرش‌های ابریشمی دستبافت امکان تولید داشت؛ به صورت ماشینی نیز تولید کرد. در واقع نخ اکریلیک اجازه می‌دهد فرش‌هایی حتی تا 1500 شانه تولید نمود.
یک ویژگی دیگر پرزهای اکریلیک، دوام آن است. این پرزها با پا خوردن و شستشوی فرش تغییر رنگ و ماهیت نمی‌دهند و ظرافت و زیبایی خود را حفظ می‌کنند. در حالی که فرش‌های BCF و پلی‌استر، پس از چند بار شستشو ممکن است کیفیت اولیه را نداشته یا حتی آب بروند.
البته این ویژگی‌ها به معنای بد بودن فرش‌های پلی استر نیست. فرش پلی‌استر نیز در جای خود دارای مزایایی است که حتی بعضی مواقع خرید آن را به‌صرفه می‌کند. به عنوان مثال قیمت ارزان‌تر و مقاومت در برابر جذب رطوبت و پوسیدگی، از جمله ویژگی‌هایی است که این فرش را برای مناطق مرطوب تبدیل به انتخاب بهتری کرده است.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی , قالیشویی تهران, شستشوی فرش, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 170 تاريخ : چهارشنبه 3 آذر 1400 ساعت: 11:48

فرش‌های ایرانی و شرقی همیشه به دلیل رنگ‌های متنوعی که در تولیدشان استفاده می‌شود، مشهور بوده‌اند. رنگ نقش مهمی در زندگی ما دارد، از غذایی که می‌خوریم تا دکوراسیونی که انتخاب می‌کنیم. اما با این وجود، متاسفانه وقتی می‌خواهیم برای یکی از اتاق‌های خانه خود قالی بخریم کمتر به سبک و تاثیر آن بر روی احساسات‌مان توجه می‌کنیم. در کنار سبک، رنگ فرش انتخابی شما نیز نشانه المان‌های خاصی است. در این مقاله که از سوی کارخانه فرش شویی عابدینی ارائه شده است بیشتر در مورد معانی رنگ ها در فرش ایرانی و شرقی صحبت می‌کنیم.
طراحی فرش، رج شمار و تکنیک بافت همگی از عواملی هستند که می‌توانند رنگ‌ها را تقویت کنند. به عنوان مثال اگر گره‌های بیشتری در هر اینچ مربع از فرش وجود داشته باشد، رنگ حتی غنی‌تر و پر رنگ‌تر از آنچه که است به نظر می‌رسد. به خصوص اگر فرش ابریشمی باشد. بافندگان قدیمی نکات زیادی را در مورد رنگ می‌دانستند. زیرا آن زمان همه رنگ‌ها از منابع طبیعی تولید می‌شدند.

رنگ ها در فرش ایرانی

فرق فرش شرقی و فرش ایرانی چیست؟

ابتدا با این حقیقت شروع کنیم که همه فرش‌ها با هم یکسان نیستند. فرش شرقی به تمام فرش‌های تولید شده در آسیا گفته می‌شود. از طرفی هر فرشی که الگوی سنتی روی آن وجود دارد نیز فرش شرقی نامیده می‌شود. در حالی که فرش ایرانی در واقع فرش‌های بافته شده در سرزمین پارس است.
در گذشته به این فرش‌ها، فرش پارسی گفته می‌شد. اما امروزه مردم به طور متناوب از کلمه “فارسی” یا “ایرانی” استفاده می‌کنند. با این حال وقتی از کلمه فرش شرقی استفاده می‌شود، منظور مادر تمام فرش‌ها، یعنی همان فرش ایرانی است. چرا که امروزه بسیاری از نقشه‌ها و طرح‌های قدیمی فرش ایرانی در هند و پاکستان نیز بافته می‌شود. این در حالی است که طرح‌های اختصاصی در این کشورها نیز به نوعی از طرح‌های اصیل فارسی وام گرفته‌اند.

معنی رنگ ها در فرش ایرانی

رنگ‌های موجود در فرش‌های شرقی نقش بزرگی در نمادگرایی و داستان‌پردازی دارند. فراموش نکنید که نمادهای موجود روی فرش‌ها دارای اهمیت هستند. در این مقاله می‌خواهیم معانی و نمادگرایی رنگ‌ها را با هم بررسی کنیم. رنگ فرش‌های فارسی و شرقی ارتباط زیادی با نحوه تاثیر روانی آنها بر روی محیط زندگی ما دارد. بنابراین انتخاب رنگ فرش مطابق با احساسات ما، بسیار مهم است. هر رنگی که در فرش استفاده می‌شود، یک معنی خاص دارد. در ادامه به برخی از معانی رنگ ها در فرش ایرانی اشاره می‌کنیم.

  • قرمز به معنی ثروت، شانس، زیبایی، شادی و شجاعت در نظر گرفته می‌شود.
  • پرتقالی یا همان نارنجی به فروتنی، فداکاری و تقوی معروف است.
  • زرد یا طلایی نشان‌دهنده خورشید، شادی، شادابی، قدرت و ثروت است.
  • سبز نمایانگر امید، بهشت??، تجدید و بهار است.
  • آبی بیانگر حقیقت، زندگی پس از مرگ و تنهایی است. آبی یک رنگ بسیار محبوب در فرش‌های سنتی و مدرن ایرانی است.
  • بنفش اگر چه کمتر در فرش‌های قدیمی مورد استفاده قرار گرفته است، اما بیانگر خرد، آرامش، درون‌گرایی و معنویت است.
  • قهوه‌ای به معنی مادر زمین و باروری است. این رنگ شاید یکی از مهمترین رنگ‌هایی باشد که باید در زندگی امروزی ما مورد توجه قرار گیرد. قهوه‌ای خاکی یک انتخاب عالی برای ایجاد حس طبیعی بودن کف خانه است. با قدم گذاشتن بر روی فرش قهوه‌ای شما احساس می‌کنید روی خاک قدم گذاشته‌اید.
  • سیاه نمایانگر مرگ و ویرانی در فرش‌های ایرانی است. به همین دلیل در فرش‌های سنتی فارسی زیاد از رنگ سیاه استفاده نمی‌شد. امروزه، رنگ سیاه به کار رفته در فرش‌های مدرن معانی مثبتی مانند “پوچی” یا “رمز و راز” دارد.
  • سفید نشان‌دهنده بی‌گناهی، پاکی و پاکیزگی است. رنگ سفید برجسته‌ترین رنگ به کار رفته در فرش‌های سنتی بافته شده در شهر نائین استان یزد است.

با دانستن این معانی و توجه به آنها حتما می‌توانید فرشی مناسب با احساسات و علایق خود انتخاب کنید. کافیست که کمی دقت کرده و با استفاده از این راهنما، خرید کنید.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی , قالیشویی تهران , بهترین قالیشویی, فرش, قالیشویی آنلاین, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 14 آذر 1400 ساعت: 12:22

اصطلاح میکروفایبر به پارچه‌ای گفته می‌شود که از جنس پلی‌استر و نایلون درست شده و برای تهیه محصولات متنوعی مانند پارچه مخصوص تمیز کردن، لباس و مبلمان کاربرد دارد. نازکی الیاف ساخته شده از این ترکیب معمولا کمتر از 1 دنیر (معیار اندازه‌گیری نازکی نایلون و ابریشم) یا کمتر است. به دلیل همین چگالی فیبری کم، کارخانه‌های تولید مبل از میکروفایبر به عنوان یک جایگزین با دوام و مقاوم در برابر لکه و در جهت کاهش مصرف پنبه، چرم و جیر استفاده می‌کنند.
استفاده از جاروبرقی و تمیز کردن به روش خشکشویی بسیاری از لکه‌های ایجاد شده روی مبل های میکروفایبری را برطرف می‌کند. اما فقط تا زمانی که لکه عمیق نشده باشد. اگر مدت زیادی از کثیف شدن پارچه مبل‌تان گذشته است، کافیست که با کارشناسان فرش شویی عابدینی تماس گرفته و از خدمات مبل شویی ما استفاده کنید.
اما اگر لکه هنوز در مراحل اولیه است، می‌توانید با روش زیر تا حدودی آن را از روی مبل خود پاک کنید. قبل از تمیز کردن مبل‌های میکروفایبری، توجه به برچسب درج شده روی مبلمان بسیار مهم است. وجود کلمه “W” روی این برچسب نشان می‌دهد که مبل شما به محلول پایه آب برای تمیزکاری نیاز دارد. این در حالی است که کلمه “S” نیاز به استفاده از مایع پایه محلول را برای تمیز کردن مبل های میکروفایبری نشان می‌دهد. در ادامه روش تمیز کردن هر دو نوع مبل را تشریح کرده‌ایم.

تمیز کردن مبل های میکروفایبری

محلول مناسب برای تمیز کردن مبل های میکروفایبری

اگر بعد از بررسی برچسب، کلمه “W” را روی مبلمان خود مشاهده کردید، می‌توانید از روش زیر برای تمیز کردن آن استفاده کنید. البته ممکن است همه مبل‌ها برچسب نداشته باشند. در این صورت بهتر است با کارخانه یا کارگاه سازنده تماس گرفته و این موضوع را از آنها بپرسید.

  • یک بطری اسپری تمیز را با آب گرم پر کنید.
  • بسته به اندازه بطری، 2 تا 3 قطره مایع ظرفشویی ملایم را به آب اضافه کنید. فقط از مواد شوینده مایع استفاده کنید و هرگز از پودر برای انجام این کار استفاده نکنید.
  • با تکان دادن بطری آب و مایع شوینده را با هم مخلوط کنید.
  • یک قاشق سرکه سفید و 1 یا 2 قاشق جوش شیرین را به محلول اضافه کنید. این مواد به مبارزه با بو بد کمک می‌کنند.
  • سپس از این ترکیب به همراه یک حوله سفید و تمیز برای پاک کردن مبلمان استفاده کنید.

اما اگر کلمه “S” روی برچسب مبلمان‌تان نوشته شده است و یا مطمئن هستید که می‌توانید از یک ماده حلال برای تمیز کردن آن استفاده کنید، روش زیر مناسب‌تر است:

  • یک بطری اسپری تمیز را تا نیمه با آب گرم پر کنید.
  • باقیمانده بطری را با حلالی مانند آمونیاک یا الکل پر کنید.
  • درپوش بطری را بگذارید و با تکان دادنش، آب و حلال را با هم مخلوط کنید.
  • حال می‌توانید مبل را به کمک این محلول و حوله سفید، تمیز کنید.

چند نکته مهم

  • مبل‌هایی که دارای برچسبی با مضمون”S / W” هستند را می‌توان هم با محلول پایه آب و هم با آب ترکیب شده با یک نوع محلول تمیز کرد.
  • حتما از یک دستمال تمیز و حوله‌ای که بدون پرز است برای تمیز کردن استفاده کنید و بعد از تمیزکاری اجازه دهید مبل در مجاورت هوا خشک شود.
  • قبل از استفاده از این ترکیبات روی قسمت‌هایی از مبل که زیاد در معرض دید هستند، کمی از آن را روی گوشه‌ای از پارچه مبلمان‌تان که زیاد دیده نمی‌شود تست کنید. به خصوص ترکیب دوم که حاوی آمونیاک یا الکل است. البته می‌توانید از شوینده‌های مخصوص هم برای تمیز کردن مبل های میکروفایبری استفاده کنید. به شرطی که این شوینده‌ها را بشناسید و از مارک و نوع مناسب آن استفاده کنید.
  • نکته بعدی این که مبل های میکروفایبری را باید به صورت مرتب با جاروبرقی تمیز کنید و اجازه ندهید گرد و خاک به صورت عمیق در آن نفوذ کند
ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی , قالیشویی تهران , بهترین قالیشویی, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 188 تاريخ : چهارشنبه 3 آذر 1400 ساعت: 11:56

گرد و غبار ذرات ریزی هستند که از سلول‌های مرده بدن انسان و الیاف موجود در وسایل خانه ناشی می‌شوند. به عنوان مثال تختخواب و مبلمان منزل منبع جذب و تولید این ذرات هستند. اگر می‌خواهید به طور کلی از شر گرد و غبار خلاص شوید و همیشه خانه‌ای تمیز داشته باشید باید تختخواب را هر هفته تمیز کرده و ملافه‌های آن را عوض کنید. از طرفی هم هر چند هفته یک بار باید پارچه مبلمان را به صورت اصولی و با استفاده از بخارشوی تمیز کنید. البته بخشی از گرد و خاکی که روی پارچه مبل می‌نشیند، به دلیل تاخیر در گردگیری، در عمق مبلمان نفوذ کرده و شما را ناچار به استفاده از خدمات مبل شویی می‌کند.
بنابراین تمیزکاری هفتگی و رعایت نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم می‌تواند راه چاره‌ای برای خانم‌های خانه‌دار باشد.

پاک کردن گرد و غبار در خانه

روش‌های ساده برای خلاص شدن از شر گرد و غبار

تمیز کردن جاروبرقی

همه ما از جاروبرقی برای تمیز کردن خانه استفاده می‌کنیم و تصورمان این است که این وسیله برای تمیزکاری است. این در حالی است که اگر جاروبرقی کثیف باشد و فیلترها و کیسه‌اش به موقع تعویض نشود، خودش منبع انتقال آلودگی و گرد و خاک به فرش و دیگر وسایل خانه است. بنابراین اگر فیلتر و کیسه جاروبرقی قابل تعویض است، آنها را حداقل هر یک ماه یک بار تعویض کنید. اما اگر دائمی هستند باید آنها را کاملا تکانده و از گرد و غبار عاری کنید و سپس داخل ماشین لباسشویی بشویید.

تعویض یا تمیز کردن فیلتر هود

هود وسیله‌ای بسیار کاربردی برای خارج کردن دود و بوی غذا از خانه است. اما این وسیله به دلیل مکشی که دارد، ممکن است همراه با دود مقدار از گرد و غبار داخل آشپزخانه را نیز به سمت خود بکشد. به همین خاطر است که وقتی به فیلتر آن نگاه می‌کنیم، همراه با چربی، مقدار گرد و خاک نیز درون آن وجود دارد. بنابراین تمیز کردن فیلترهای دائمی و تعویض کردن فیلترهای یکبار مصرف موجب می‌شود که از ورود مجدد این ذرات به داخل خانه جلوگیری شود.

کاهش به هم ریختگی وسایل

حتما شما هم متوجه شده‌اید که وقتی وسایل خانه به هم ریخته هستند، گرد و خاک بیشتری را جذب می‌کنند. بنابراین از به هم ریختگی وسایل خانه جلوگیری کنید و سعی کنید همه چیز سر جای خودش باشد.

تمیز کردن مبل و تختخواب

همانطور که گفتیم، بخشی از گرد و خاکی که در خانه شما در گردش است، ناشی از وسایلی است که از الیاف پارچه‌ای ساخته شده‌اند. مبلمان یکی از این وسایل است. با این وجود تمیز کردن رومبلی‌ها با استفاده از جاروبرقی و سپس بخارشوی روشی منطقی برای کاهش گرد و غبار خانه است.
از طرفی شما هر شب حداقل 8 ساعت در رختخواب می‌خوابید. بنابراین طبیعی است که بخشی از سلول‌های مرده پوست بدن‌تان روی تخت تجمع پیدا کند. با این وجود هر بار که از تخت استفاده می‌کنید ممکن است ذرات ریز روی آن بلند شده و مجدد روی وسیله دیگری بنشینند. پس سعی کنید حداقل هر هفته یک بار تخت و به خصوص تشک را اصولی تمیز کردن و ملافه‌ها را نیز بشویید. با این کار می‌توانید تجمع این ذرات موذی را به شدت کاهش دهید.
البته رعایت همین چند نکته ساده می‌تواند تا حدود زیادی میزان گرد و خاک در جریان را در خانه کاهش دهد، اما برای این که دیگر خبری از این ذرات در خانه نباشد، باید فرش‌ها، مبلمان، موکت، تشک تخت و وسایلی از این دست را حداقل سالی دو بار شستشو دهید. برای دریافت این خدمات می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره تخصصی آنها در این زمینه استفاده کنید.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی , قالیشویی تهران , ارزان ترین قالیشویی, شستشوی فرش, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 206 تاريخ : چهارشنبه 3 آذر 1400 ساعت: 12:04

تشکیل کپک روی فرش می‌تواند بوی ناخوشایندی در خانه ایجاد کند؛ فرش را خراب کند و باعث ایجاد خس خس سینه در افراد مبتلا به آسم شود. بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، در گام اول باید به طور مرتب زیر مبلمان و جاهای دور از دید را بررسی کنید. اگر قارچ به عمق فرش و موکت نفوذ کرده باشد، پاک کردن آن در خانه کار دشواری است و باید از خدمات قالیشویی استفاده کنید. متخصصان ما یکی از باتجربه‌ترین کارشناسان قالیشویی تهران هستند و می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. ما در کارخانه قالیشویی عابدینی با استفاده از شوینده‌های حرفه‌ای می‌توانیم در اسرع وقت مشکل فرش یا موکت شما را رفع کرده و کپک روی آن را از بین ببریم.

چطور کپک روی فرش و موکت را از بین ببریم

به غیر از روش‌های شستشوی فرش ، که قالیشویی‌ها از آنها استفاده می‌کنند، چند روش خانگی نیز برای از بین بردن کپک روی فرش و موکت وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. البته این روش‌ها در شرایطی موثر هستند که کپک به عمق فرش نفوذ نکرده باشد.

از بین بردن کپک روی فرش با استفاده از لوازم موجود در خانه

روش اول

  • تمام پنجره‌ها و درهای اتاق را باز کنید. جریان هوا رطوبت محرک قارچ را کاهش داده و بوی آن را از بین می‌برد. اگر قصد استفاده از یک ماده شیمیایی تمیزکننده را دارید، گردش هوای ایجاد شده به این روش احتمال میزان تحریک‌شدگی ریه‌ها و چشم‌ها را کاهش می‌دهد. اگر اتاق پنجره ندارد، پنکه روشن کنید.
  • اگر امکان دارد فرش را در معرض نور خورشید قرار دهید. اجازه دهید فرش بین 24 الی 48 ساعت جلوی تابش مستقیم نور خورشید باشد. این کار به از بین بردن اسپورهای قارچ کمک کرده و رطوبت موجود در آن را از بین می‌برد. اگر الیاف فرش به صورت عمیق آلوده شده باشد، خشک کردن آن به این روش خیلی بیشتر از اینها طول می‌کشد.
  • در مرحله بعد باید رطوبت را با جوش شیرین از بین ببرید. جوش شیرین رطوبت را جذب کرده و بو را کاهش می‌دهد. روی منطقه کپک زده جوش شیرین بپاشید و بگذارید این ماده یک شب روی فرش بماند. سپس از جاروبرقی استفاده کنید.
  • بعد از خشک شدن فرش می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. اگرچه سرکه قارچ را از بین نمی‌برد، اما گزینه‌ای ارزان و اغلب مؤثر است. کافیست که کمی سرکه را به آرامی روی فرش اسپری کنید و آن را با یک برس سفت پاک کنید. سپس فرش را با یک دستمال تمیز خشک کنید.

روش دوم

  • می‌توانید از یک شوینده ضدقارچ نیز استفاده کنید. اسپری‌های ضدقارچ در بیشتر سوپر مارکت‌ها یافت می‌شوند. قبل از مصرف، برچسب روی محصول را با دقت بخوانید و آن را طبق دستورالعمل استفاده کنید. محصول خریداری شده باید مخصوص فرش باشد. اسپری‌های ضدقارچ که برای تمیز کردن آشپزخانه یا حمام طراحی شده‌اند ممکن است رنگ فرش را تغییر بدهند.
  • البته به جای محلول‌های تجاری می‌توانید از مخلوطی از سفیدکننده و آب استفاده کنید. نصف فنجان سفیدکننده را در یک گالن آب مخلوط کنید. ابتدا این محلول را روی گوشه‌ای از فرش خود تست کنید تا مطمئن شوید باعث ایجاد تغییر رنگ نمی‌شود. البته این روش را بیشتر برای از بین بردن کپک روی موکت توصیه می‌کنیم. سعی کنید تا جای امکان از سفیدکننده استفاده نکنید.
  • بعد از تمیز کردن کپک، مانند روش اول فرش را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شود.
    نکته آخر این که کپک روی فرش و موکت لکه‌ای نیست که به راحتی پاک شود. به خصوص اگر قدیمی باشد. بنابراین توصیه ما این است که به محض مشاهده چنین لکه‌هایی با یک قالیشویی تماس گرفته و از آنها برای از بین بردن این لکه کمک بگیرید. استفاده از خدمات حرفه‌ای قالیشویی‌ها نه تنها از خراب شدن فرش جلوگیری می‌کند بلکه در کمترین زمان ممکن نیز این مشکل را حل می‌کند
ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی , قالیشویی تهران , بهترین قالیشویی, قالیشویی آنلاین, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 223 تاريخ : يکشنبه 14 آذر 1400 ساعت: 12:24

هم کریسمس و هم عید نوروز در زمستان واقع شده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود که اکثر مردم جهان مجبور باشند در زمستان خانه تکانی کنند. ولی متاسفانه یک باور غلط در جوامع وجود دارد و آن این است که زمستان فصل خوبی برای مبل شویی و تمیز کردن فرش نیست. این در حالی است که زمستان در حقیقت یکی از بهترین اوقات سال برای تمیز کردن فرش است. اما چرا بیشتر متخصصان این فصل سال را برای انجام کارهای خانه و به خصوص تمیز کردن مبل و فرش مناسب می‌دانند؟ با ما همراه شوید تا از دلایل آنها مطلع شوید.

بهترین زمان برای شستشوی مبل و تمیز کردن فرش

مهمترین فواید شستشوی مبل و تمیز کردن فرش در زمستان

جلوگیری از آسیب‌دیدن بافت فرش

در بیشتر شهرهای سردسیر جهان، از نمک برای جلوگیری از سر خوردن افراد و ماشین‌ها در معابر استفاده می‌شود. بنابراین طبیعی است که در طول ماه‌های سرد، این نمک وارد خانه ما شده و روی فرش‌ها جا خشک کند. قرار گرفتن در معرض منیزیم و کلرید کلسیم می‌تواند فرش را خراب کند. از طرفی نمکی که روی معابر و در جاده‌ها می‌ریزند، اثر قلیایی زیادی دارد و تاثیر عمیقی روی فرش می‌گذارد. بنابراین برای خلاص شدن از شر نمک، علاوه بر جارو کشیدن باید مبل‌ها و فرش‌ها را هر چند هفته یک بار با محلول سرکه و آب بشویید.

صرف زمان بیشتر در خانه

بیشتر روزهای زمستان به دلیل سرما و بسته شدن راه‌ها، اعضای خانواده در کنار هم هستند. بنابراین شما به عنوان خانم خانه باید مکان باکیفیتی را برای اعضا فراهم کنید. از طرفی در این فصل بیشتر مایعاتی مانند قهوه، چای و سوپ استفاده می‌شود. پس احتمال کثیف شدن فرش‌ها نیز بالا می‌رود. ماندن در خانه موجب می‌شود که شما زیاد از مبلمان و فرش‌ها استفاده کرده و نیاز به تمیز کردن را بیشتر احساس کنید.

خشک شدن سریع‌تر فرش‌ها

همه از تمیز کردن و شستشوی فرش در زمستان امتناع می‌کنند. چرا که تصور دارند فرش در زمستان نسبت به سایر فصول دیرتر خشک می‌شود. بر خلاف تصور عموم، فرش در زمستان زودتر خشک می‌شود. اگر برای شستشوی فرش با قالیشویی تماس گرفته‌اید که اصلا نگران نباشید. چرا که معتبرترین قالیشویی‌ تهران دارای گرمخانه می‌باشند و حتی ممکن است زودتر از فصول گرم، فرش شما را خشک تحویل دهند. اما اگر در خانه روی مبلمان و فرش‌ها شامپو فرش کشیده باشید، باز هم نباید نگران خشک شدن آنها باشید. چرا که در زمستان، هوای داخل خانه بسیار گرمتر از فصل تابستان است. بنابراین فرش زودتر خشک می‌شود. گرمای داخل خانه به جذب سریع‌تر رطوبت کمک خواهد کرد و اثاثیه شسته شده را خشک‌تر از همیشه می‌کند.

ورود خاک به خانه

در زمستان به غیر از نمک جاده، خاک بیشتری نیز با کفش‌ها وارد خانه می‌شود. بنابراین بهتر است که در روزهای آخر زمستان، حتی اگر برای شستشوی اساسی، از خدمات و قالیشویی استفاده نمی‌کنید؛ خودتان در خانه با شامپو فرش یا محلول سرکه و آب، فرش‌ها و مبلمان را تمیز کنید. اگر خاک تا بهار روی اثاثیه خانه بماند، عمیقا به آن نفوذ کرده و کار شستشو را سخت‌تر می‌کند.

از بین بردن آلرژن‌هایی که در سرما پرورش می‌یابند

مهمترین مزیت تمیز کردن فرش در زمستان، رهایی از آلرژن‌های مضری است که تمایل به پرورش در هوای سرد دارند. درجه حرارت پایین باعث رشد میکروب‌ها می‌شود. بنابراین، بیشتر آلرژن‌ها در سرما زنده می‌مانند و به سرعت پخش می‌شوند.
علاوه بر این، زمستان زمانی است که بیشتر افراد در داخل خانه و در مجاورت یکدیگر زندگی می‌کنند. این شیوه زندگی به گسترش آلرژن‌ها کمک می‌کند. از طرفی شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا در این فصل بیشتر است. ضمنا گفته شده است که فرش‌ها یک کانون گرم برای رشد آلرژن‌ها هستند. با این وجود اگر می‌خواهید خودتان و اعضای خانواده‌تان از بیماری دور باشید؛ حتما اثاثیه منزل به خصوص مبلمان و فرش‌ها را چند بار در طول زمستان به صورت اساسی تمیز کنید.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی , قالیشویی تهران , بهترین قالیشویی, شستشوی فرش, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 195 تاريخ : چهارشنبه 3 آذر 1400 ساعت: 12:11

ما حدود یک سوم عمر خود را روی تشک می‌گذرانیم. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که به دلیل استفاده مکرر یا ریختن مایعات رنگی، تشک‌مان کثیف و لکه می‌شود. در این شرایط برای ضدعفونی کردن تشک و لکه‌بری از روی آن به روش اصولی و بهداشتی، توصیه ما استفاده از خدمات قالیشویی است. به جز استفاده از خدمات قالیشویی تهران و سایر شهرهای ایران، برای تمیز کردن تشک می‌توانید از تکنیکی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم نیز استفاده کنید.

ضدعفونی کردن تشک

ضدعفونی کردن تشک

توصیه متخصصان بهداشتی این است که حداقل دو بار در سال تشک خود را ضدعفونی کنید تا از شر بیماری‌های مختلف در امان باشید. حتی اگر تشک‌تان تمیز به نظر می‌رسد و لکه مشهودی ندارد، باز هم لازم است که هر شش ماه یک بار آن را تمیز کنید. تمیز کردن تشک به روش اصولی باعث می‌شود عمر آن نیز بیشتر شود.

ملافه‌ها و محافظ تشک را جدا کرده و بشویید

باید حداقل هفته‌ای یک بار ملحفه‌های روی تشک را عوض کنید تا تشک تمیز و بهداشتی بماند. علاوه بر تعویض منظم ملحفه‌ها، برای ضدعفونی کردن تشک باید تمام رو متکایی‌ها را نیز تمیز کنید. ملحفه چربی بدن و گرد و غبار محیط را به خود جذب می‌کند. بنابراین تمیز کردن منظم آن باعث می‌شود که محل خواب‌تان همیشه تمیز و بهداشتی باشد.
پس تمام ملحفه‌های تخت، از جمله محافظ تشک، را در ماشین لباسشویی بشویید. گرد و غبار، باکتری‌ها و احتمالا کنه‌هایی که روی ملحفه‌ها زندگی می‌کنند، نمی‌توانند گرمای ماشین لباسشویی را تحمل کنند. بنابراین اگر می‌خواهید تشک تمیزی داشته باشید؛ در گام اول باید ملحفه‌های تخت را به صورت منظم بشویید. حتماً برای شستشوی روتختی و محافظ تشک از آب گرم و مواد شوینده مخصوص لباسشویی استفاده کنید. برای گرما دادن بیشتر، از خشک‌کن نیز استفاده کنید.

روی تشک را جاروبرقی بکشید

اگر ملحفه را برداشتید و هیچ گونه آلودگی و لکه‌ای روی تشک پیدا نکردید، لازم نیست که حتما عمیقا تشک را تمیز کنید. در این شرایط فقط کافی است که با سری تمیز جارو برقی، رو تشک را جارو بکشید تا گرد و غبارهای سطحی از روی آن پاک شود. نیازی به پاک‌کننده‌های مایع و مواد بوگیر ندارید. اگر برای‌تان امکان‌پذیر بود، بعد از جارو کشیدن، از بخارشوی نیز استفاده کنید.
در صورت امکان، تشک را از اتاق بیرون بیاورید و زیر نور آفتاب آن را تمیز و ضدعفونی کنید. نور آفتاب یک ضدعفونی‌کننده فوق‌العاده است. اگر حیاط دارید، کف حیاط را ملحفه انداخته و تشک را زیر نور مستقیم خورشید جارو بکشید. جارو کشیدن در این شرایط گرد و غبار، خاک، سلول‌های مرده پوست و مواد حساسیت‌زا را از بین می‌برد.
لبه‌ها، درزها و شکاف‌ها را فراموش نکنید. بیشتر موجودات میکروسکوپی که موجب حساسیت و مشکلات پوستی می‌شوند در این مکان‌ها خود را مخفی می‌کنند. بعد از تمیز کردن بگذارید تشک چند ساعتی زیر نور آفتاب بماند تا کاملا گرم شود.

چطور لکه‌های تشک را از بین ببریم؟

اگر جاروبرقی و بخارشوی آلودگی‌ها یا لکه‌های تشک را از بین نبرد، لازم است روش تمیز کردن عمیق را امتحان کنید. این روش بیشتر طول می‌کشد اما نتیجه بهتری نیز دارد. اگر تشک‌تان فومی است، بیشتر مراقب باشید. درست است که این دستورالعمل برای از بین بردن لکه‌ها و بوی بد تشک مفید است، اما مراقب باشید که مایع مورد استفاده، فوم تشک را خیس نکند. خیس شدن فوم باعث ایجاد کپک و قارچ می‌شود.
توصیه اول ما به شما این است که آلودگی‌های تشک را با سرکه تمیز کنید. اگر لکه‌ها به این روش از بین نمی روند؛ حتما کار را به کاردان بسپارید. برای گندزدایی و ضدعفونی کردن تشک به کمک سرکه، به مواد زیر نیاز دارید:

  • 2 فنجان سرکه
  • 15 قطره اسانس گیاهی خوشبو
  • 1 عدد قوطی اسپری

بطری را با سرکه پر کنید و اسانس را به آن بیفزایید. سپس این ترکیب را روی تشک اسپری کنید. به طوری که سطح آن با مخلوط سرکه کاملا خیس شود. بگذارید تشک زیر نور آفتاب خشک شود. تا زمانی که آلودگی‌ها و لکه‌ها پاک نشده‌اند، این روش را تکرار کنید. پس از از بین رفتن آلودگی‌ها، از اسپری ضدعفونی‌کننده یا ضدباکتریایی استفاده کنید.
البته استفاده از این روش‌ها فقط در شرایطی توصیه می‌شود که لکه‌ها عمیق و کهنه نیستند. اگر تشک تخت‌تان آنقدر کثیف شده است که دیگر با این روش‌ها تمیز نمی‌شود؛ برای شستشو آن باید حتما از خدمات قالیشویی استفاده کنید.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی , قالیشویی تهران , ارزان ترین قالیشویی, تشک, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 191 تاريخ : يکشنبه 14 آذر 1400 ساعت: 12:25

فرش ایرانی هنری اصیل است که به عنوان نماد هنر ایرانی در سراسر جهان شناخته می‌شود. طرح در فرش ایرانی بسیار متنوع است و به منطقه‌ای که در آن بافته شده بستگی دارد. انواع طرح فرش ایرانی نظیر طرح شاه عباسی، بته جقه، طرح ماهی، طرح افشان و… زیبایی کم‌نظیری در فضای منزل خلق می‌کند. این طرح‌ها علاوه بر فرش دستبافت در تولید فرش‌های ماشینی نیز به کار می‌رود. در این مقاله با پرفروش ترین طرح های فرش در بازار فرش ایران آشنا می‌شویم.
شستشوی فرش اگر با رعایت اصول و دقت کافی انجام نشود از عمر مفید آن می‌کاهد و شما ناچار باید برای خرید فرش جدید مجددا هزینه صرف کنید. خدمات فرش شویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران فرش شما را به بهترین نحو می‌شوید.

پرفروش ترین طرح های فرش ایران

فرش نائین

فرش نائین با کیفیت بالا و ظرافت در بافت در اندازه‌های متنوعی بافته می‌شود. این فرش به دلیل برخورداری از زمینه رنگی روشن و مات و طرح پرنقش و متراکم همواره بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. لچک و ترنج اصلی‌ترین طرحی است که در بافت فرش نائین به کار می‌رود و بسیار متنوع است. از سایر طرح‌هایی که در بافت فرش نائین به کار می‌رود می‌توان به طرح معروف شاه عباسی اشاره کرد. به طور کلی طرح‌هایی در فرش نائین به چشم می‌خورد که نشان‌دهنده سنتی‌ترین طرح‌های ایرانی است.
درختی، نقش گنبد، حاج خانمی، محرابی، قابی، افشان، کتیبه‌ای و تاریخی از دیگر نقش‌های خاص در فرش نائین است. همه این طرح‌ها با ظرافت و پرکاری بسیار از سوی طراحان فرش نائین طراحی می‌شود.
در بافت فرش نائین از رنگ‌های طبیعی و سنتی استفاده می‌شود. 11 رنگ اصلی شامل کرم یا نخودی، خاکی سیر، خاکی باز، قهوه‌ای، عنابی، سرمه‌ای، لاجوردی، آبی آسمانی، آبی سیر، لاکی و موشی و رنگ‌های فرعی نظیر ماشی، یشمی، سبز و مسی-صورتی جلوه کم‌نظیری به فرش نائین می‌بخشند.

فرش کاشان

مشخصه اصلی فرش کاشان برخورداری از بافت ظریف و بسیار ریز است که باعث می‌شود نقش و طرح فرش حالت برجسته داشته باشد و جلوه ظاهری آن چشمگیرتر باشد. از نظر طرح و نقشه وقتی به فرش کاشان نگاه می‌کنیم فرش اصفهان در ذهنمان مجسم می‌شود. در حال حاضر بیشتر طرح لچک و ترنج با گل‌های شاه عباسی در بافت فرش‌های کاشان به کار می‌رود که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
ترنج، محراب، محتشم کاشان، گلدانی و درختی کاشان، شکارگاه، بته‌جقه‌ای و سجاده‌ای شناخته‌شده‌ترین طرح‌های فرش کاشان هستند. رنگ فرش کاشان در گذشته بسیار زنده‌تر بود و زمینه لاکی با حاشیه سرمه‌ای در همه فرش‌های کاشان عمومیت داشت، اما در حال حاضر از رنگ‌های ملایم برای بافت این فرش استفاده می‌شود.

فرش تبریز

شهر تبریز از سوی شورای جهانی صنایع دستی با عنوان «شهر جهانی بافت فرش» معرفی شده است. بافت فرش در این شهر به دوران صفویه می‌رسد. در حال حاضر تبریز از قطب‌های بافندگی مهم ایران به شمار می‌آید.
از پرفروش ترین طرح‌ های فرش تبریز می‌توان به طرح اسلیمی، مستوفی، ترنج، ماهی یا هراتی، میناخانی، گلدانی، درختی، باغی و شکارگاه اشاره کرد. در سال‌های اخیر طراحان و بافندگان تبریزی در نقش، رنگ و بافت خلاقیت بسیاری به خرج داده‌اند و آثار نفیسی را خلق کرده‌اند. آنها با استفاده از رنگ‌های همگون و ایجاد سایه روشن در متن فرش و گل‌های آن، نقش‌های برجسته ایجاد کرده‌اند که جلوه فرش تبریز را دوچندان کرده است.
یکی از ویژگی‌هایی که در طرح فرش تبریز به چشم می‌خورد، دورگیری گل‌ها و برگ‌ها با ابریشم رنگی و سفید است. در طرح زیرخاکی که یکی از مطرح‌ترین طرح‌های فرش تبریز است، با استفاده از رنگ‌های خاص نظیر بژ، سدری و زیتونی حالت زیرخاکی به نقش فرش داده می‌شود.
در حال حاضر در تبریز، خوی و مرند فرش‌ها را بیشتر با طرح‌های لچک ترنج، گلدانی، درختی و بته‌جقه‌ای می‌بافند. سرزندگی و طراوت رنگ در قالی‌های تبریز بیش از هر چیز نظر علاقه‌مندان به فرش را جلب می‌کند.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی, فرش ایرانی, فرش کاشان, شستشوی فرش, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 207 تاريخ : چهارشنبه 3 آذر 1400 ساعت: 12:17

تمیز کردن لکه فرش اصول و قواعد خاص خود را دارد. مثلا شما نمی‌توانید برای پاک کردن لکه‌های مختلف از یک ماده واحد استفاده کنید. اما ترکیب سرکه و جوش شیرین یکی از ترکیباتی است که برای پاک کردن تقریبا همه لکه‌ها از روی فرش مناسب است. در ادامه این مقاله ضمن آموزش روشی که به کمک آن می‌توانید با این دو ماده ساده فرش‌های خود را تمیز کنید؛ به نکات مهمی که برای شستشوی فرش باید به آنها توجه داشته باشید نیز اشاره می‌کنیم.

نحوه تمیز کردن لکه فرش با سرکه و جوش شیرین

تمیز کردن فرش به کمک این دو ماده ساده

جوش شیرین خاصیت جاذب خوبی دارد؛ در حالی که سرکه به دلیل داشتن اسید استیک، برای از بین بردن سخت‌ترین لکه‌ها نیز مناسب است. ترکیب کردن این دو ماده بسیار دشوار است. چرا که به محض ترکیب شدن با هم واکنش نشان می‌دهند.
برای شستشوی فرش به کمک این روش، به مواد زیر نیاز دارید:

  • سرکه
  • آب
  • جوش شیرین

اگر لکه تازه است، ابتدا باید آن را با دستمال کاغذی خشک کنید. برای خشک کردن اصلا از فشار استفاده نکنید و فرش را مالش ندهید. مالیدن بیش از حد دستمال روی فرش فقط می‌تواند لکه را گسترش دهد. در صورت لزوم از دستمال کاغذی بیشتری استفاده کنید. مطمئن شوید که لکه کاملاً خشک شده است.
یک بطری خالی اسپری تهیه کنید؛ و آب و سرکه را در آن با هم مخلوط کنید. نسبت این دو باید با هم برابر باشد. بنابراین اگر از 2 فنجان آب استفاده می‌کنید باید 2 فنجان سرکه نیز داخل بطری بریزید. ناحیه لکه‌دار فرش را با این محلول خیس کنید. این ترکیب لکه را از بین می‌برد و بوی بد فرش را خنثی می‌کند. ضمن این که باعث می‌شود گرد و خاک زیر لکه نیز بیرون بیاید.
با یک دستمال تمیز روی ناحیه‌ای که خیس کرده‌اید را اسکراب کنید. فرش در واقع یک پارچه بسیار ضخیم است. بنابراین اگر ملایم و سطحی روی آن را پاک کنید هرگز غبار زیر لکه خارج نمی‌شود. البته نباید آنقدر فرش را مالش دهید که به الیافش آسیب وارد شود.
برای از بین بردن بوی بد و لکه‌های قدیمی از محلول 100? سرکه استفاده کنید. زیرا سرکه خالص به شدت قدرتمندتر است و لکه‌های قدیمی را از بین می‌برد. اگر با محلول سرکه خالص لکه پاک نشد؛ کافیست که بعد از اسپری کردن سرکه روی آن، مقدار جوش شیرین هم بریزید. بعد از این که سرکه و جوش شیرین با هم واکنش نشان دادند، به همان ترتیب با دستمال پارچه‌ای فرش را تمیز کنید.
اگر باز هم لکه پاک نشد، اجازه دهید ترکیب یک شب روی فرش بماند. بعضی اوقات روند تمیز کردن فرش به این روش یک یا دو روز طول می‌کشد. سپس بگذارید الیاف قالی کاملاً خشک شود.

نکته مهم

درست است که سرکه و جوش شیرین را می‌توان برای تمیز کردن فرش استفاده کرد؛ اما این ترکیب کاربردهای دیگری نیز دارد. طبق یافته‌های علمی، سرکه یک ماده ضد عفونی‌کننده است. این ماده توانایی بسیار چشم‌گیری در کشتن میکروب‌ها دارد. اما به همان اندازه قدرت سفیدکنندگی ندارد. سرکه احتمالاً برای پاک کردن خاک و لکه‌هایی مانند ادرار حیوانات خانگی مناسب است اما برای لکه‌های قدیمی روی فرش کاربرد چندانی ندارد.
در این شرایط همان‌طور که در بالا نیز توضیح دادیم، بهتر است از جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. این ترکیب در حالی که به عنوان یک پاک‌کننده خانگی عمل می‌کند؛ به چیزی آسیب نمی‌رساند و بوی بد فرش را جذب می‌کند.
در نهایت اگر تمام روش‌های ذکر شده نتوانستند فرش را تمیز کنند، باید این کار را به کاردان سپرده و با یک قالیشویی حرفه‌ای تماس بگیرید. تکنسین‌های فرش شویی می‌توانند این کار را به درستی انجام دهند و در عرض چند روز فرش را تمیز تحویل‌تان دهند.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی, فرش شویی, شستشوی فرش, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 128 تاريخ : چهارشنبه 3 آذر 1400 ساعت: 12:21

صنعت مبلمان ایتالیا در تمام جهان شناخته‌شده است. حتما تصاویر ژورنال‌های طراحی دکوراسیون ایتالیایی را دیده‌اید. خانه‌های لوکس که با مبلمان کلاسیک ایتالیایی، کاغذ دیواری‌های منحصربه‌فرد، تابلوها و آباژورهای شیک و زیبا تزئین شده است. مبل‌های کلاسیک ایتالیایی ظرافتی بی‌مانند دارند که جلوه خاصی به فضای منزل می‌بخشد. در این مقاله بیشتر با این نوع مبلمان آشنا خواهیم شد.
مبل شویی حرفه‌ای و به‌موقع ضامن عمر مفید مبلمان شماست. بهتر است شستشوی مبلمان خود را به خدمات مبل شویی بسپارید تا مانند روز اول تمیز شود.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی

چرا مبل کلاسیک ایتالیایی ؟

ایتالیا کشور پیشرو و صاحب سبکی در عرصه تولید مبلمان و لوازم خانگی است. بسیاری از مبلمان‌های شیک در کشور ایتالیا طراحی و تولید می‌شود. مبل کلاسیک ایتالیایی به دلیل برخورداری از ظرافت و اصالت از دوران‌های قبل زیبایی‌بخش فضاهای زیادی بوده است. اگر به دنبال دکوراسیون کلاسیک شیک و چشم‌گیر هستید این مبلمان را انتخاب کنید. مبل کلاسیک ایتالیایی یک اثر هنری است که در طول زمان ماندگاری خود را حفظ کرده است و همیشه مورد مقبول افراد قرار گرفته است.
به این نکته توجه داشته باشید در صورت انتخاب مبل کلاسیک ایتالیایی سایر اجزای دکوراسیون منزل خود را مطابق با این سبک انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید مبلمان کلاسیک ایتالیایی حجیم است و فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهد بنابراین حتما به تناسب این مبلمان با فضای مورد نظر توجه کنید.

انواع مبل کلاسیک ایتالیایی

مبلمان‌های کلاسیک ایتالیایی در طرح‌های متنوعی تولید می‌شود. بعضی از مدل‌های این مبلمان از منبت‌کاری کمتری برخوردار است و برای افرادی که دارای سلیقه ساده‌پسند هستند مناسب است. نوع لوکس‌تر این مبلمان با منبت‌کاری‌های بیشتر و ظریف‌تر و اغلب در رنگ‌های تیره‌تر به‌ویژه رنگ قهوه‌ای در بازار مبلمان ارائه می‌شوند. چیدن این مبلمان در فضایی که سایر اجزای دکوراسیون آن نیز به صورت هماهنگ انتخاب شده باشد جلوه کم‌نظیری ایجاد می‌کند و نظر مهمانان شما را به خود جلب می‌کند.

پارچه مبل کلاسیک ایتالیایی

مبلمان کلاسیک نسبت به مبلمان مدرن به پارچه کمتری نیاز دارد. در طراحی مبل‌های کلاسیک ایتالیایی معمولا پارچه‌های طرح‌دار انتخاب می‌شود که در کنار منبت‌کاری پرنقش‌ونگار جلوه بیشتری داشته باشد. برای انتخاب پارچه این مبلمان بهتر است پارچه‌هایی را در نظر بگیرید که ظاهر لوکسی دارند. پارچه مبلی کریستال، مخمل، چرم یا ترکیبی از این پارچه‌ها می‌تواند نمای منحصربه‌فردی به بدنه چوبی کنده‌کاری‌شده مبلمان کلاسیک ایتالیایی ببخشد.
پارچه کریستال با نقش برجسته ظاهر زیبا و منحصربه‌فردی به مبلمان شما می‌بخشد. این پارچه جزو پرطرفدارترین پارچه‌ها برای مبلمان کلاسیک محسوب می‌شود.
رنگ و نقش پارچه را بر اساس رنگ چوب که می‌تواند سفید، نقره‌ای، طلایی و قهوه‌ای باشد و سایر اجزای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. برای مثال شما می‌توانید برای فضای کرم شکلاتی رنگ بدنه مبلمان را طلایی و پارچه آن را پارچه‌ای منقش با رنگ آبی و قهوه‌ای انتخاب کنید.
یکی از رنگ‌های مطلوب برای پارچه مبل‌های کلاسیک ایتالیایی رنگ بنفش است که می‌تواند فضایی بسیار خیره‌کننده و در عین حال دل‌نشین ایجاد کند.
ممکن است تمایل داشته باشید از دو نوع پارچه ساده و طرح‌دار برای مبلمان کلاسیک خود استفاده کنید. در این صورت برای نشیمن مبلمان پارچه طرح‌دار و برای قسمت پشتی، پارچه ساده در نظر گرفته می‌شود. معمولا بخش طرح‌دار شامل دو رنگ مکمل است تا جلوه زیباتری به مبلمان ببخشد.
اگر پارچه مخمل انتخاب شماست حتما دقت کنید که پارچه مخمل از نوع مات و بدون پرز را برای فضاهای بزرگ‌تر و پارچه مخمل براق و پرزدار را برای فضاهای کوچک‌تر انتخاب کنید.
مبلمان چرم جلوه لوکس و چشمگیری دارد. از آنجا که چرم را می‌توان به راحتی تمیز کرد و با استفاده از روغن آن را براق کرد، دوام و ماندگاری این مبلمان زیاد است و سال‌ها شما را از هزینه مجدد برای خرید مبلمان بی‌نیاز می‌کند.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی, مبل شویی, بهترین قالیشویی, مبل کلاسیک, مبل کلاسیک ایتالیایی, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 117 تاريخ : چهارشنبه 3 آذر 1400 ساعت: 12:24

تابلو فرش هدیه ارزشمندی است که تا سال‌ها روی دیوار منزل افراد خودنمایی می‌کند. ارزش فرش ایرانی در همه جای دنیا ثابت شده است و طرفداران خاص خود را دارد. بسیاری افراد برای زیبایی بخشیدن به سالن پذیرایی منزل خود تابلو فرش را انتخاب می‌کنند. از آنجا که تابلو فرش دستبافت از ارزش بالایی برخوردار است باید در نگهداری آن دقت کرد. در این مقاله درباره نگهداری از تابلو فرش نکاتی را ارائه می‌کنیم.
برای شستشوی فرش به طور اصولی و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن بهتر است شستشوی فرش‌ها را به بهترین قالیشویی تهران بسپارید.

نگهداری از تابلو فرش

ویژگی‌های تابلو فرش

تابلوهای فرش در اندازه‌های متفاوت و با نخ‌هایی از جنس مختلف بافته می‌شوند. شهرهای مختلف نظیر تبریز، شیراز، اصفهان و یزد در زمینه تولید تابلو فرش فعالیت دارند. کارگاه‌های کوچک و بزرگی در این شهرها دایر است که فرش‌هایی با هنر دست هنرمندان تولید می‌کنند و به مراکز استان‌ها و کشورهای دیگر صادر می‌کنند.
نخ پشم، پنبه یا ابریشم ماده اصلی است که در بافت تابلو فرش به کار می‌رود. ممکن است از ترکیبی از این نخ‌ها نیز استفاده شود. تابلو ابریشم جلوه خیره‌کننده‌ای دارد در عوض از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.
یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت تابلو فرش تعداد گره‌های آن است. گره نامتقارن، گره متقارن و گره جفت انواع گره‌هایی است که در بافت تابلو فرش به کار می‌رود. سرعت بافت با استفاده از گره جفت افزایش می‌یابد. جفت هرچه تعداد گره‌ها در متراژ تابلو فرش بیشتر باشد، قطعا ارزش آن بالاتر است. از آنجا که تابلو فرش دارای طرح‌های تصویری ظریف با رنگ‌های بسیار است با رج‌شمار بالا بافته می‌شود. با استفاده از رج‌شمار بالا می‌توان با انواع رنگ‌ها ظرافت طرح و سایه روشن را ایجاد کرد.
تابلوهای فرش موجود در بازار معمولا دارای 50 رج هستند. بعضی تابلوهای خاص یا سفارشی با تعداد رج 70 یا 100 نیز بافته می‌شوند که از ارزش هنری بالایی برخوردارند.

سردرود قطب تولید تابلو فرش ایران

توجه به هنر بومی و تلاش برای تطبیق آن با فضای مدرن شهرنشینی باعث شده فصل جدیدی در هنر فرش‌بافی گشوده شود. سردرود شهری در مجاورت تبریز است که در سال‌های اخیر شاهد توسعه و گسترش بافت تابلو فرش در آن هستیم. شهرت این شهر به جایی رسیده که از آن با عنوان «پایتخت تابلو فرش جهان» یاد می‌شود.
قالی‌بافی از دیرباز در شهر سردرود رواج داشته است اما در سال‌های اخیر هنرمندانی خلاق و چیره‌دست سردرودی تابلو فرش‌هایی منحصربه‌فرد به بازار فرش ایران ارائه کرده‌اند و توانسته‌اند در کشورهای دیگر نیز نامی به‌هم زنند.
اگر برای خرید تابلو فرش دستبافت به بازار مراجعه کنید خواهید دید بیشتر تابلوها محصول شهر سردرود است. این شهر به الگوی تولید تابلو فرش برای هنرمندان و قالیبافان شهرهای دیگر شده است.

نگهداری از تابلو فرش

تابلو فرش نباید در معرض تابش نور مستقیم خورشید باشد. اگر تابلو روی دیواری نصب شده که نور خورشید بر آن می‌تابد، حتما پرده پنجره را بکشید.
رطوبت دشمن اصلی فرش دستبافت است و باعث پوسیدگی آن می‌شود، بنابراین تابلو فرش را روی دیوار روبه‌روی کولر آبی نصب نکنید.
تابلو فرش را بدون قاب روی دیوار نزنید. تماس با دیوار گچی یا آهکی و زدن میخ روی فرش به بافت فرش آسیب می‌رساند. از سوی دیگر قاب زیبا و متناسب با فرش، زیبایی و جلوه دوچندانی به آن می‌بخشد و اعتبار آن را افزایش می‌دهد.
برای جلوگیری از بیدزدگی تابلو فرش، از قرص یا پودر نفتالین استفاده کنید.
معمولا تابلو فرش نیاز به شست‌وشو ندارد. برای تمیز کردن و گرفتن گردوغبار، تابلو فرش را به کمک سری مخصوص جاروبرقی گردگیری کنید. اگر پس از گذشت سال‌ها احساس کردید تابلو فرش نیاز به شستن دارد آن را از قاب جدا کنید. پس از استفاده از جاروبرقی، مقداری شامپو فرش را با آب مخلوط کنید و به کمک اسفنج سطح فرش را تمیز کنید. سپس اجازه دهید روی سطح صافی که گسترده شده خشک شود. تابلو فرش را در حالی که مرطوب است آویزان نکنید، زیرا ممکن است شکل ظاهری آن تغییر پیدا کند.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : تابلو فرش , فرش, قالیشویی, شستشوی فرش, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 3 آذر 1400 ساعت: 12:31

خیلی از افراد علاقه دارند در دکوراسیون منزل خود از مبلمان سفید استفاده کنند اما به دلیل کثیف شدن زودهنگام از خرید آن منصرف می‌شوند. مبلمان سفید در طراحی فضاهای مدرن بسیار کاربرد دارد. همچنین استفاده از مبلمان‌های سفید در فضای کوچک باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. اگر دغدغه تمیز کردن مبلمان سفید را دارید با ما همراه باشید تا راهکارهایی در این باره به شما ارائه کنیم.
توجه داشته باشید اگر هزینه زیادی برای خرید مبلمان سفید خود صرف کرده‌اید بهتر است برای افزایش عمر مفید مبلمان، خشکشویی آن را به خدمات مبل شویی بسپارید تا مانند روز اول تمیز شود.

تمیز کردن مبلمان سفید

روکش مبلمان را فراموش نکنید

بهترین کار برای جلوگیری از کثیف شدن و لکه شدن مبلمان سفید استفاده از روکش مبلمان است. روکش مبلمان را می‌توان با قیمت مناسبی سفارش داد و روی مبلمان کشید. دو نوع روکش مبلمان در بازار ارائه می‌شود: کاور ژلاتینی و کاور پارچه‌ای. کاور ژلاتینی بی‌رنگ، شفاف، ضدآب و بسیار نرم است و از کثیف شدن مبلمان جلوگیری می‌کند.
مهم‌ترین مزیت کاور ژلاتینی این است که نمای پارچه مبلمان شما را نمی‌پوشاند و در صورت کثیف شدن به راحتی با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز می‌شود. کاورهای ژلاتینی بیشتر برای مبلمان کلاسیک و استیل که در مقایسه با مبلمان راحتی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند در نظر گرفته می‌شوند.
کاور پارچه‌ای را می‌توان با پارچه‌های مختلف ساده و طرح‌دار و از جنس‌های متفاوت سفارش داد. حتما پارچه باکیفیتی را انتخاب کنید که در اثر شست‌وشو صدمه نبیند.
در صورت استفاده از کاور مبلمان، هر چند هفته یک‌بار آنها را از روی مبلمان برداشته و در ماشین لباس‌شویی می‌شویید. با استفاده از روکش نگرانی شما بابت کثیف و لکه شدن مبلمان سفید کمتر خواهد شد.

مبلمان سفید را در معرض نور خورشید قرار ندهید

اگر مبلمان سفید برای طولانی‌مدت در معرض نور خورشید قرار بگیرد قطعا رنگ آن تغییر خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق حتما هر چند وقت یک‌بار جای مبلمان خود را عوض کنید.
اگر ناگزیر به قرار دادن مبلمان سفید خود در کنار پنجره هستید حتما روی آن را به کمک روکش یا پارچه‌ای بزرگ بپوشانید تا در معرض نور آفتاب قرار نگیرد.

” فرش شویی عابدینی به‌عنوان بهترین قالیشویی تهران خدمات شستشوی فرش با قیمت ارزان و مبل شویی در محل را برای ساکنین تهران و البرز ارائه می‌دهد ”

مراحل تمیز کردن مبلمان سفید

اگر با وجود تمام مراقبت‌های شما مبلمان سفیدتان کثیف و لکه‌دار شد نگران نباشید. با انجام این مراحل می‌توانید آن را تمیز کنید.
ابتدا سطح مبلمان را به خوبی با جاروبرقی تمیز کنید. تمام درزها و گوشه‌های آن را با دقت و با سری مخصوص جارو بکشید تا تمام ذرات گردوخاک و مواد باقی‌مانده روی مبل از بین برود.
اگر حس می‌کنید مبلمان سفید شما بوی نامطبوعی به خود گرفته، مقداری پودر جوش‌شیرین روی آن بپاشید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در همان حال بماند. سپس سطح مبلمان را جارو بکشید. با این کار تغییر قابل توجهی در وضعیت پاکیزگی مبلمانتان حس خواهید کرد.
حالا برای تمیز کردن سطح مبلمان محلولی با استفاده از آب و صابون مایع تهیه کنید. با استفاده از یک اسفنج یا پارچه کف محلول را روی سطح مبلمان بکشید تا لکه‌ها از بین بروند. با استفاده از یک پارچه خشک تمیز رطوبت مبلمان را بگیرید تا زودتر در معرض جریان هوا خشک شود.
ممکن است تمایل داشته باشید از محلول‌های خانگی استفاده کنید. برای تهیه محلول خانگی مقداری جوش شیرین را با کمی آب و آب‌لیمو مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک پارچه یا اسفنج کف حاصل را به آرامی روی لکه بکشید. سپس با استفاده از یک دستمال خشک محل لکه را خشک کنید. بهتر است پس از اتمام کار و خشک شدن مبلمان بار دیگر سطح مبلمان را جارو یا برس بکشید تا مبلمان حالت اولیه خود را به دست آورد.
برای تمیز کردن مبلمان چرم سفید کافی است آب و سرکه سفید را به نسبت یک به یک مخلوط کنید. دستمالی را به این محلول آغشته کنید و روی مبلمان چرمی بکشید و سپس با دستمال دیگر آن را خشک کنید.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : مبلمان, شستشوی فرش, قالیشویی, بهترین قالیشویی, قالیشویی تهران, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 116 تاريخ : يکشنبه 14 آذر 1400 ساعت: 12:29

فرش علاوه بر پوشش کف منزل، زیبایی خاصی به فضا می‌بخشد. اگر فرش به دلایلی دچار جمع‌شدگی یا چین‌خوردگی که اصطلاحا به آن کیسی فرش می‌گویند بشود ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهد و عمر مفید آن نیز کاهش پیدا می‌کند. در این مقاله با دلایل ایجاد کیسی و چروک فرش و راه‌های برطرف کردن آن آشنا می‌شویم.
شستشوی فرش و رول کردن آن اگر به طرز مناسبی انجام نشود، فرش دچار کیسی می‌شود. اگـر برای خـرید فرش‌های مـنزل خـود هزینه زیادی صـرف کرده‌اید برای شستشوی آنها از خدمات بهترین قالیشویی تهران استفاده کنید.

کیسی فرش

کیسی فرش چیست ؟

گاهی اوقات در کنار یا حاشیه فرش جمع‌شدگی یا چین‌خوردگی ایجاد می‌شود به طوری که ظاهر نازیبایی به فرش می‌بخشد. به این برجستگی‌ها که روی سطح فرش ایجاد می‌شود کیسی می‌گویند. چین و چروک و ناهمواری، معنی لغوی کیسی است که به این وضعیت فرش اطلاق شده است. زمانی که فرش دچار کیسی می‌شود علاوه بر ظاهر نازیبا بیشتر در معرض فرسایش و ساییدگی قرار می‌گیرد و پرزهای آن از بین می‌رود، در نتیجه از عمر مفید فرش کاسته می‌شود.

دلایل ایجاد کیسی در فرش

کیسی به دلایل مختلفی در فرش ایجاد می‌شود. اگر زیر دار فرش به طور کامل مدور نباشد و روی آن برآمدگی یا لبه‌های تیز وجود داشته باشد، هنگام لوله کردن فرش روی دار فشار زیادی به آن وارد می‌شود و شکل طبیعی آن تغییر می‌کند.
وجود هر گونه اشیای اضافه که در هنگام چله‌کشی یا پایین‌کشی فرش از دار بین تارهای فرش قرار بگیرد باعث می‌شود کیسی در فرش به وجود آید.
یکی دیگر از دلایل ایجاد کیسی در فرش به هم خوردن تراکم چله‌هاست.اگر هنگام ساده‌بافی فرش چله‌ها جمع شوند و تراکم آنها به هم بخورد قطعا کیسی در سطح فرش ایجاد می‌شود.
مواد مصنوعی و نامرغوب به‌کاررفته در فرش نیز باعث ایجاد کیسی در آن می‌شود. مواد مصنوعی در اثر گرما و تابش آفتاب جمع شده و برآمدگی در سطح فرش ایجاد می‌کنند.
یکی از دلایل عمده ایجاد کیسی، رول کردن فرش پس از شستشو است. فرش پس از شستشو سنگین می‌شود و اگر به درستی رول نشود در اثر فشار واردشده، چروک در آن ایجاد می‌شود. گاهی نیز فرش‌ها به علت راه رفتن زیاد روی آنها یا عدم قرار گرفتن صحیح مبلمان و وسایل منزل روی فرش دچار کیسی می‌شود.
تا زدن فرش نیز به ویژه اگر به مدت طولانی باشد باعث ایجاد چروک یا شکستگی فرش خواهد شد. بهتر است اگر برای مدتی به فرش خود نیاز ندارید آن را رول کنید و کنار بگذارید.
توصیه ما این است که هنگام خرید فرش دقت کافی به خرج دهید و ظاهر فرش را کاملا بررسی کنید تا کیسی نداشته باشد.

راهکارهایی برای رفع کیسی در فرش

آسان‌ترین و متداول‌ترین روش برای از بین بردن کیسی فرش راه رفتن روی آن است. برای این منظور فرش را روی سطح بگسترانید به طوری که گوشه‌های آن به دیوار یا مانع دیگری برخورد نداشته باشد. کیسی آن به مرور زمان و در اثر پاخوردن از بین می‌رود.
یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن کیسی در مدت زمان کوتاه رول کردن معکوس فرش است. برای این کار ابتدا فرش را برای چند ساعت مقابل آفتاب پهن کنید سپس فرش را از پشت به آرامی رول کنید. بهتر است سطح مقطع رول فرش کمی آزاد باشد تا فرش تحت فشار قرار نگیرد. دقت کنید زیرا اگر این کار به درستی انجام نشود باعث شکستگی فرش خواهد شد. چند ساعت اجازه دهید فرش در این حالت رول‌شده باقی بماند، سپس فرش را باز کنید و روی سطح بگسترانید. اگر هنوز هم چروک روی سطح فرش دیده می‌شود رول معکوس را تکرار کنید.
ممکن است قرار دادن اجسام سنگین نظیر میز، مبلمان یا گلدان روی قسمت برآمده فرش سطح آن را صاف و هموار کند. قرار دادن پارچه نمدار روی فرش و اتو کشیدن آن نیز چروک و کیسی روی فرش را از بین می‌برد. فقط حواستان باشد حرارت اتو ملایم باشد تا به الیاف فرش آسیب نرساند.
استفاده از بخارشوی به عنوان آخرین راهکار موثر در از بین بردن کیسی و چروک فرش است. بخارشوی را آماده کنید و با استفاده از سری مناسب چروک فرش را از بین ببرید.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : کیسی فرش, قالیشویی, قالیشویی تهران, فرش, شستشوی فرش, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 14 آذر 1400 ساعت: 12:32

مبلمان پارچه‌ای یکی از راحت‌ترین مبلمان‌ها برای گوشه‌ای دنج از فضای نشیمن منزل است. بدیهی است پس از گذشت مدتی باید مبلمان پارچه ای خود را تمیز کنید وگرنه ممکن است خرده‌های بیسکوییت و چیپسی که در لابه‌لای درزها و کوسن‌های مبل مانده سبز شوند! لکه چای و قهوه هم شکل ظاهری ناخوشایندی به مبلمان شما می‌بخشد. پس باید تمیز کردن مبلمان پارچه ای خود را در اولویت قرار دهید.
مبلمان پارچه ای خود را که مرتبا از آن استفاده می‌کنید تمیز و بهداشتی نگه دارید تا شب‌های بیشتری روی آن بنشینید و فیلم و مسابقه فوتبال تماشا کنید.
بهتر است برای افزایش عمر مفید مبلمان، مبل شویی را هر 6 ماه یا نهایتا هر یک سال یک‌بار به صورت حرفه‌ای انجام دهید. تمیز کردن به‌موقع و حرفه‌ای مبلمان در منزل از ایجاد لکه‌های سرسخت که به کیفیت مبلمان آسیب می‌زند جلوگیری کرده و عمر مفید آن را افزایش می‌دهد.

نحوه تمیز کردن مبلمان پارچه ای

برای داشتن مبلمانی تمیز و نو مثل روز اول این 4 مرحله را دنبال کنید:

1. گردگیری کامل مبلمان

اولین مرحله از تمیز کردن مبلمان که البته اهمیت زیادی هم دارد، گردگیری و زدودن گردوغبار از سطح مبلمان است. همه سطح مبلمان، حاشیه‌ها و درزها را با استفاده از جاروبرقی به طور کامل تمیز کنید. اگر مبلمان شما دارای بالش یا کوسن است آنها را جدا کرده و بدنه مبلمان را نیز جاروبرقی بکشید.
از سری مخصوص جاروبرقی برای مبلمان استفاده کنید تا بتوانید به خوبی گردوغبار را از سطح و بافت پارچه مبلمان بزدایید. درزها و گوشه‌ها را با دقت بیشتری جارو بکشید زیرا معمولا گردوغبار بیشتری در این قسمت‌ها جمع می‌شود.

2. مشخص کردن نوع پارچه مبلمان

اکثر مبلمان‌ها دارای یک برچسب هستند که دستورالعمل لازم برای آنچه باید انجام دهید و مهم‌تر از آن آنچه نباید انجام دهید روی آن درج شده است.
دستورالعمل تمیز کردن مبلمان پارچه ای را به دقت بخوانید و مشخص کنید از چه محلول تمیزکننده‌ای باید برای تمیز کردن مبلمان خود استفاده کنید تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود. به طور کلی اکثر برچسب مبل‌ها با علائمی به شرح زیر این موضوع را توضیح می‌دهند.
W: می‌توانید از آب یا محلول‌های آب‌پایه برای شست‌وشوی مبلمان استفاده کنید.
S: باید از یک محلول پاک‌کننده بر پایه حلال و بدون آب استفاده کنید.
WS: می‌توانید آب یا محلول تمیزکننده بر پایه حلال را برای تمیز کردن مبلمان به کار ببرید.
O: نشان می‌دهد که پارچه مبلمان از الیاف طبیعی است و باید با آب سرد شسته شود.
X: فقط باید از جاروبرقی یا یک برس نرم برای از بین بردن گردوغبار استفاده کنید.
اگر مبلمان شما دارای کوسن یا بالش است، بررسی کنید که آیا می‌توانید روکش آنها را در ماشین لباس‌شویی بشویید یا باید به صورت خشک‌شویی تمیز شوند.

3. تمیز کردن لکه‌ها

برای تمیز کردن لکه‌های کوچک چای، قهوه یا چربی می‌توانید کمی مایع ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک اسفنج یا پارچه کمی از محلول را به آرامی روی لکه بکشید تا تمیز شود. اگر از آسیب این محلول به پارچه مبلمان خود اطمینان ندارید ابتدا مقداری از آن را در بخش کوچکی از پارچه که در معرض دید نیست امتحان کنید تا از تغییر رنگ یا هر گونه آسیب دیگر مطمئن شوید.
محلول آب و صابون هم بسیاری از لکه‌های مقاوم را بدون آسیب رساندن به پارچه مبلمان از بین می‌برد.

4. استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده تمیزکننده معجزه‌آسا برای تمیزکاری‌های منزل است. جوش شیرین لکه‌ها و بوی بد به‌جامانده در مبلمان را از بین می‌برد. مقدار جوش شیرین را روی مبلمان خود بپاشید و اجازه دهید 20 دقیقه زمان بگذرد سپس سطح مبلمان را جاروبرقی بکشید.

مبل شویی و شستشوی مبل، از خدمات فرش شویی عابدینی، بهترین قالیشویی تهران است که با استفاده از به‌روزترین دستگاه‌های مبل شویی در منزل انجام می‌شود.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی, قالیشویی آنلاین, شستشوی فرش, فرش, قالیشویی تهران, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 112 تاريخ : يکشنبه 14 آذر 1400 ساعت: 12:35

فرش دستبافت جلوه منحصربه‌فردی به فضای منزل می‌بخشد اما به دلیل قیمت گران و حساسیت در نگهداری همه افراد قادر به خریداری آن نیستند. از سوی دیگر تنوع و کیفیت تولید فرش‌های ماشینی عموم مردم را به استفاده از این فرش‌ها در دکوراسیون داخلی منازل خود ترغیب کرده است. در این مقاله ویژگی های فرش ماشینی خوب را بررسی می‌کنیم تا بتوانید برای خرید آن به درستی تصمیم بگیرید.
ویژگی‌های مختلفی را برای یک فرش ماشینی خوب می‌توان برشمرد. یکی از مهم‌ترین آنها کیفیت نخ آن است که باعث می‌شود پس از شستشوی فرش نیز جلوه اولیه خود را از دست ندهد.

ویژگی های فرش ماشینی خوب
 

فرش شویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران انواع خدمات قالیشویی و مبل شویی در منزل را با بهترین قیمت و کیفیت در تهران و البرز ارائه می‌دهد.

 

کیفیت نخ فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی با الیاف مصنوعی نظیر نخ نایلون، نخ پلی‌استر، نخ اکریلیک و نخ پلی پروپیلن بافته می‌شوند. در حال حاضر بهترین نخی که در بافت فرش‌های ماشینی به کار می‌رود، نخ آکریلیک هیت‌ست‌شده است. این نخ طی مراحلی خاص و با بخار و گرما ریسیده می‌شود در نتیجه نسبت به نور و گرما از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است.
فرش‌هایی که با نخ آکریلیک هیت‌ست‌شده بافته می‌شوند با وجود نرمی و لطافت، دوام زیادی دارند و همچنین به دلیل وجود الیاف بدون پرز، ضدحساسیت هستند. نخ اکریلیک دارای شفافیتی است که به زیباترشدن طرح و نقشه فرش کمک می‌کند. فرش‌های اکریلیک توانایی تحمل حرارت اتو یا قابلمه داغ را به مدت 5 دقیقه دارند بدون اینکه آسیبی به الیاف فرش برسد.

زیبایی طرح فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی تنوع بی‌نظیری در طرح‌های سنتی، مدرن و فانتزی دارند. تقریبا انواع طرح فرش ایرانی (لینک به مقاله انواع انواع طرح فرش ایرانی را بشناسیم) نظیر شاه عباسی، اسلیمی، افشان، بته جقه، درختی، شکارگاه، گل فرنگ، گلدانی، ماهی درهم، محرابی و… را می‌توان در فرش‌های ماشینی یافت.
اگر محدودیتی در میزان بودجه ندارید فرش 1200 یا 1500 شانه انتخاب کنید. این فرش‌ها تراکم بالایی دارند، از این رو شباهت بیشتری به فرش‌های دستبافت دارند و طرح و نقشه فرش را زیباتر نمایان می‌‌کنند.
اگر تصمیم دارید فرش نسبتا خوبی با قیمت مناسب خریداری کنید بهتر است از میان طرح‌های مختلف فرش 1200 شانه فرشی را انتخاب کنید. اما ممکن است به دنبال خرید فرش مناسب و ارزان‌قیمت برای منزل خود باشید، در این صورت فرش 700 شانه هم نیاز شما را برطرف می‌کند. فرش‌های 700 شانه به دلیل برخورداری از ضخامت زیاد، عمر مفید بیشتری دارند و برای مکان‌های پررفت‌وآمد گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.
برای اتاق خواب به‌ویژه اتاق خواب کودکان می‌توانید انتخاب طرح‌های مدرن و فانتزی را در اولویت قرار دهید. این فرش‌ها در سایزهای مختلف در بازار وجود دارند و شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون اتاق خواب فرشی با طرح و رنگ مورد نظر خود خریداری کنید.

تناسب فرش ماشینی با دکوراسیون و فضا

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که برای خرید فرش ماشینی باید در نظر بگیرید توجه به فضایی است که فرش قرار است در آنجا قرار بگیرد. برای آشپزخانه بهتر است فرشی را تهیه کنید که با شست‌وشوی زیاد آسیب نبیند. بدیهی است فرش در آشپزخانه به دلیل آشپزی و رفت‌وآمد زودتر کثیف می‌شود و نیاز به شست‌‎‌وشوی بیشتری دارد.
فرشی که قرار است در پذیرایی یا نشیمن قرار گیرد باید با توجه به نوع دکوراسیون منزل شما که می‌تواند سنتی یا مدرن باشد انتخاب شود. طرح‌های ایرانی تنوع کم‌نظیری دارند و به منزل شما جلوه فوق‌العاده‌ای می‌بخشند. اما برای اتاق خواب معمولا افراد طرح‌های مدرن و فانتزی را انتخاب می‌کنند.
ابعاد فرش ماشینی یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی است که در هنگام خرید یک فرش ماشینی خوب باید به آن توجه شود. فرش را کوچک‌تر از ابعاد فضا انتخاب کنید تا بخشی از آن زیر مبل یا وسایل دیگر نرود. اگر فرش به طور کامل کف اتاق یا سالن را بپوشاند فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد و جلوه و زیبایی فرش را از بین می‌برد. بنابراین حتما فرش اتاق نشیمن را متناسب با اندازه مبلمان و فرش اتاق خواب را با توجه به ابعاد تخت‌خواب انتخاب کنید

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : فرش , فرش ماشینی, قالیشویی, قالیشویی تهران, شستشوی فرش, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 105 تاريخ : يکشنبه 14 آذر 1400 ساعت: 12:38

وقتی برای خرید مبلمان کلاسیک به بازار مبلمان مراجعه می‌کنید بعضی مبلمان‌ها را می‌بینید که فروشنده با عنوان مبلمان کلاسیک فرانسوی از آنها یاد می‌کند. این مبلمان‌ها با الهام از هنر مبلمان‌سازی فرانسه در اواخر قرن هفدهم ساخته می‌شوند و در تمام دنیا طرفداران خاص خود را دارند. در این مقاله بیشتر با این هنر زیبای فرانسوی‌ها آشنا می‌شویم.
شستشوی مبلمان کلاسیک خود را به خدمات مبل ‌شویی بسپارید تا به بهترین شکل ممکن و بدون رسیدن آسیب به آن مانند روز اول تمیز شود.

مبلمان کلاسیک فرانسوی

ویژگی‌های مبلمان کلاسیک فرانسوی

سابقه ساخت مبلمان در فرانسه به قرن هفدهم بازمی‌گردد. لویی چهاردهم و جانشین او لویی پانزدهم تغییرات عمده‌ای در مبلمان فرانسوی ایجاد کردند. مبلمان‌سازی در فرانسه به دو گونه انجام می‌شد. نوعی از مبلمان برای اشراف و سرمایه‌داران ساخته می‌شد و نوع دیگر برای استفاده عموم مردم به بازار ارائه می‌شد.
در زمان لویی شانزدهم مبل کلاسیک فرانسوی باز هم دستخوش تغییر شد. استفاده از کنده‌کاری با خطوط صاف بیشتر شد و طرح‌ها ساده‌تر شدند. نکته‌ خاصی که در اواخر این دوران دیده می‌شد استفاده از طرح‌های رمی در طراحی مبل کلاسیک فرانسوی بود. در بسیاری از موزه‌های ملی کلکسیونی از مبلمان فرانسوی در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.
ظرافت و زیبایی مبل کلاسیک فرانسوی مثال‌زدنی است و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. کنده‌کاری‌های روی دسته، پایه و تاج مبلمان عموما ساده و ظریف است و دکوراسیون شیک و منحصربه‌فردی را در منزل ایجاد می‌کند.
پایه‌های مبل فرانسوی به سمت بیرون انحنا دارد و انتهای پایه به شکل پنجه طراحی شده است. باشکوه‌ترین مبلمان فرانسوی متعلق به دوره لویی پانزدهم است. مبلمان‌ها در آن دوره دارای کنده‌کاری‌های ظریف با طرح‌های پیچیده بودند. طبیعی است که این مبلمان‌ها اندازه بزرگ و وزن سنگینی داشتند.
یکی از طرح‌هایی که در کنده‌کاری‌های صندلی‌های ناهارخوری فرانسوی به چشم می‌خورد، حکاکی گندم است. از آنجا که از زمان‌های گذشته تا امروز، نان یکی از مهم‌ترین مواد غذایی بوده است گندم به عنوان نمادی از این خوراکی مقدس در طراحی مبل فرانسوی به کار رفته است.
چوب مهم‌ترین ماده‌ای است که در ساخت مبلمان کلاسیک به کار می‌رود. معمولا از چوب راش به دلیل مقاومت و استحکام زیاد در ساخت مبل کلاسیک فرانسوی استفاده می‌شود. این چوب علاوه بر قابلیت کنده‌کاری‌های ظریف و پرنقش به خوبی می‌تواند وزن بالا را تحمل کند. علاوه بر چوب راش، چوب گردو، چوب روسی، آبنوس و افرا گزینه‌های دیگری برای استفاده در مبلمان فرانسوی هستند.

رنگ‌های خنثی، راز اصالت مبل کلاسیک فرانسوی

رنگ در سبک طراحی مبلمان نقش مهم و تاثیرگذاری دارد. استفاده از رنگ‌های خنثی به‌ویژه رنگ سفید در مبل کلاسیک فرانسوی نمادی از اصالت را یادآوری می‌کند. البته طراحان فرانسوی به جز سفید از رنگ‌های روشن مانند سبز روشن، آبی آسمانی، نقره‌ای و خاکستری هم در طراحی‌های خود استفاده می‌کنند اما کمتر رنگ تند و قوی در مبل کلاسیک فرانسوی دیده می‌شود.
انواع پارچه نظیر کتان، مخمل، ابریشم، ریون و… برای مبل کلاسیک فرانسوی به کار برده می‌شود. هر چقدر کیفیت بدنه مبلمان بهتر باشد از پارچه‌های باارزش‌تری برای آنها استفاده می‌شود، در نتیجه قیمت مبلمان افزایش پیدا می‌کند.

مبل کلاسیک فرانسوی ظریف و کم‌جا

معمولا مبل‌های کلاسیک به دلیل نوع طراحی فضای زیادی را اشغال می‌کنند و بسیاری از افراد با وجود تمایل به دکوراسیون کلاسیک به دلیل محدودیت جا در منزل از خرید مبلمان کلاسیک صرف‌نظر می‌کنند. اما مبل کلاسیک فرانسوی از این قاعده مستثنی است. طراحی این مبلمان به گونه‌ای است که در عین زیبایی از ظرافت خاصی برخوردار است و می‌توان آن را در فضاهای کوچک نیز قرار داد. علاوه بر این، مبلمان فرانسوی از رنگ‌های روشن بهره می‌برد که باعث بزرگ به‌نظر رسیدن فضای کوچک می‌شود.
اگر فضای منزل شما کوچک است اما علاقه به استفاده از دکوراسیون کلاسیک در منزل را دارید، انتخاب مبلمان کلاسیک فرانسوی را در اولویت قرار دهید.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : مبل شویی, قالیشویی, قالیشویی آنلاین, مبلمان, مبلمان کلاسیک, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 14 آذر 1400 ساعت: 12:40

فرش‌های پوست تنوع زیادی در طرح، اندازه و رنگ دارند و برای تزئین فضاهای مختلف منزل به کار می‌روند. فرش پوست با وجود زیبایی و رنگ‌های گرم، جلوه طبیعی خاصی به محیط می‌بخشد و نظر همگان را به خود جلب می‌کند. این فرش‌ها نیز پس از مدتی استفاده کثیف می‌شوند. برای شستشوی فرش پوست باید نکاتی را مدنظر قرار داد که در این مقاله به آنها می‌پردازیم.

شستشوی فرش پوست

انواع فرش پوست

فرش پوست از چرم طبیعی حیواناتی همچون گاو، گوسفند، بز، آهو، گوساله و… در انواع پادری، فرش، کناره فرش و پوست دیواری تهیه می‌شود. برای ساخت فرش پوست، چرم مورد نظر را روی یک لایه زیرکار از جنس اشبالت مصنوعی قرار می‌دهند و آن را با نخ‌های موم‌زده می‌دوزند. این کار باعث مقاومت بیشتر فرش‌های پوست می‌شود.
فرش پوست فرش لوکس و زیبایی است که با هنر دست استادکاران ماهر تهیه می‌شود، از این رو قیمت آن نسبت به فرش‌های دیگر بیشتر است.
در ایران فرش‌های زیبایی با استفاده از چرم مرغوب ایرانی تولید می‌شوند که بیشتر جنبه تزئینی دارند و در فضاهایی در منزل استفاده می‌شوند که کمتر افراد تردد دارند. شهر تبریز مرکز تولید فرش پوست در ایران محسوب می‌شود و این فرش‌ها را با استفاده از چرم‌هایی نظیر میلینیوم، چرم میلینگی و الگانت گاوی تولید می‌کند.
چرم ایرانی از دوام خوبی برخوردار است و با بهترین مواد دباغی شده و در رنگ‌های متنوع ارائه می‌شود. در زمان خرید فرش چرم دقت کنید که از چرم طبیعی در ساخت آن استفاده شده باشد زیرا چرم مصنوعی کیفیت چندان مناسبی ندارد و خیلی زود زیبایی خود را از دست می‌دهد.
نوع دیوارکوب فرش پوست همراه با آیاتی از قرآن یا نام ائمه بسیار مورد استقبال هنردوستان قرار گرفته است و برای تزئین دیوارهای منزل آنها را خریداری می‌کنند.

شستشوی فرش پوست

فرش‌ها با توجه به میزان ظرافت و نوع آنها با روش‌های مختلفی شسته می‌شوند. نکته مهم این است که هر چقدر شستشوی فرش به صورت اصولی و با رعایت نکات مهم همراه باشد طول عمر مفید فرش افزایش خواهد یافت. به همین دلیل است که شستشوی فرش‌های دستبافت به‌ویژه فرش‌های ابریشم را باید به خدمات قالیشویی سپرد.
فرش پوست هم مانند فرش دستبافت از ظرافت خاصی برخوردار است و برای حفظ جلوه اولیه آن و جلوگیری از آسیب به آن باید با رعایت اصول شسته شود.
برای جلوگیری از کثیف شدن زودهنگام فرش پوست بهتر است آن را به طور مرتب با استفاده از جاروبرقی جارو کنید تا گردوغبار به داخل آن نفوذ نکند. فقط از درجه بالای جاروبرقی استفاده نکنید و فرش را در جهت موهای فرش جارو کنید. با این کار کیفیت فرش تا حد امکان حفظ شده و جلوه اولیه خود را از دست نمی‌دهد.
نم و رطوبت به فرش پوست آسیب می‌زند. بنابراین احتیاط کنید فرش شما خیس نشود. اگر پس از کشیدن جارو و از بین رفتن گردوغبار لکه روی فرش مشاهده کردید با استفاده از ترکیب آب و سرکه سفید لکه را پاک کنید. برای این منظور چند قطره سرکه سفید را با کمی آب مخلوط کنید. سپس یک دستمال نرم را به محلول آغشته کنید و آن را به آرامی روی لکه بکشید تا پاک شود.
برای خشک کردن فرش پوست پس از لکه‌بری، هرگز از وسایل گرمایشی نظیر سشوار استفاده نکنید زیرا به آن آسیب می‌رساند. پس از خشک شدن فرش در معرض هوای آزاد، سطح آن را با استفاده از برس یا فرچه نرم شانه کنید تا موهای فرش در جهت خود مرتب شوند.
اگر لکه‌ها بیش از اندازه باشند یا نتوان آنها را در منزل با استفاده از تمیزکننده‌های خانگی تمیز کرد باید فرش پوست را برای شستشو به قالیشویی مطمئنی تحویل داد تا آسیبی به آن وارد نشود.

فرش شویی عابدینی، بهترین قالیشویی تهران خدمات شستشوی انواع فرش را با حفظ کیفیت فرش و در کوتاهترین زمان برای همشهریان در تهران و البرز ارائه میدهد.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی, قالیشویی آنلاین, بهترین قالیشویی, شستشوی فرش, فرش پوست, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 131 تاريخ : يکشنبه 14 آذر 1400 ساعت: 12:42

در نظر گرفتن تنها زیبایی ظاهری در هنگام خرید مبلمان قطعا باعث هدر رفتن هزینه شما خواهد شد. برای خرید مبلمان باید به مولفه‌هایی نظیر جنس بدنه مبلمان، جنس پارچه، ابعاد، هماهنگی با فضای مورد نظر، هماهنگی با سبک دکوراسیون و… توجه کرد. در این مقاله همراه ما باشید تا ویژگی‌های یک مبلمان خوب را بررسی کنیم.
هر مبلمانی پس از مدتی کثیف می‌شود. اگر برای خرید مبلمان خود هزینه زیادی صرف کرده‌اید بهتر است برای تمیز کردن آن از خدمات مبل ‌شویی یک قالیشویی معتبر استفاده کنید.

ویژگی‌های یک مبلمان خوب

جنس بدنه مبلمان

یکی از اولویت‌های مبلمان خوب، جنس بدنه آن است. برای بدنه مبلمان اغلب از چوب، فلز، لمینت پلاستیکی، فایبرگلاس و… استفاده می‌شود. جنس چوب به‌کاررفته در مبلمان به‌ویژه مبلمان استیل در قیمت آن تاثیرگذار است. چوب راش و چوب گردو قیمت بالاتری دارند. از چوب گردو برای مبل‌های منبت‌کاری استفاده می‌شود. در مبل‌های راحتی چوب سفید به کار می‌رود که همان چوب کاج است. از چوب سفید برای مبلمان استیل معمولا استفاده نمی‌شود.
از آنجایی که چوب قیمت بالایی دارد و برای تهیه آن به جنگل‌ها آسیب می‌رسد، لمینت جایگزین آن در بعضی مبلمان‌ها شده است. لمینت از استحکام خوبی برخوردار است و ظاهری زیبا و کیفیتی مناسب را به کاربران عرضه می‌کند. یکی از مزایای لمینت نسبت به چوب عدم پوسیدگی آن است که در چوب زیاد دیده می‌شود.
در هنگام خرید مبلمان توجه داشته باشید بدنه آن به صورت نامتعادل روی زمین قرار نگیرد. حتما روی مبل بنشینید و دقت کنید که صدایی ندهد. مبلمانی که صدا بدهد نشان می‌دهد اتصالات داخلی آن به خوبی به یکدیگر متصل نشده است. در نتیجه این مبلمان مقاومت خوبی نخواهد داشت.

فرش شویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران خدمات شستشوی فرش و مبل شویی در محل را برای ساکنین تهران و البرز با بهترین قیمت و سرویس رایگان ارائه میدهد.

پارچه مبلمان

پارچه‌ای که برای روکش مبلمان استفاده می‌شود تنوع زیادی دارد. کتان، ابریشم، پشم، لینن، ویسکوز ریون، استات و چرم پارچه‌هایی هستند که با الیاف طبیعی تولید می‌شوند. پلی استر، آکریلیک، ریون (ابریشم مصنوعی)، نایلون و… پارچه‌هایی با الیاف مصنوعی هستند که برای پوشش مبلمان به کار می‌روند.
در میان پارچه‌های الیاف طبیعی لینن استحکام کمی نسبت به ساییدگی دارد، اما کتان مقاومت خوبی نسبت به تغییر رنگ و آسیب دارد. تنها عیب پارچه‌های کتان این است که خیلی زود کثیف و لک می‌شوند. پارچه‌های پشمی که برای مبلمان راحتی استفاده می‌شود، از مقاومت بسیار خوبی در برابر خراشیدگی و تغییر رنگ برخوردار هستند.
پارچه‌های چرمی جلوه کم‌نظیری به مبلمان می‌بخشند. این پارچه‌ها در برابر ساییدگی مقاومت خوبی دارند اما در برخورد با اجسام نوک تیز خراشیده شده و ظاهر زیبایشان مخدوش می‌شود.
پارچه‌های الیاف مصنوعی غالبا از استحکام خوبی برخوردارند و به راحتی شسته می‌شوند. جذب رطوبت در این پارچه‌ها کم است و ظاهر خود را خوب حفظ می‌کنند.
در هنگام انتخاب پارچه برای مبلمان خود، باید به مقاومت پارچه در برابر لک، خراشیدگی، ساییدگی و جذب گردوغبار توجه کنید.

ارگونومیک بودن مبلمان

مبلمان خوب باید ارگونومیک باشد و در نشستن طولانی‌مدت شما را خسته نکند. ارتفاع مبلمان باید به‌گونه‌ای باشد که در حالت نشسته بتوانید به راحتی تلویزیون تماشا کنید و پس از گذشت دو ساعت کمردرد نگیرید. در یک مبلمان ارگونومیک زاویه قرارگرفتن دست‌ها، کمر و پاها روی مبلمان به صورت 90 درجه تعیین شده است. نشستن روی مبلمان ارگونومیک فشاری به مفاصل گردن، زانو و کمر وارد نمی‌کند و افراد احساس راحتی بیشتری می‌کنند.
ظاهر زیبا، وزن کم، استحکام و دوام زیاد، رنگ‌های متنوع و راحت بودن از ویژگی‌های یک مبلمان خوب است. هنگام انتخاب مبلمان حتما به اندازه فضای مورد نظر، میزان نور، سبک دکوراسیون و سایر وسایل منزل توجه کنید. برای فضاهای کوچک، مبلمانی با رنگ روشن را در نظر بگیرید. اگر دیوار منزل شما با کاغذ دیواری طرح‌دار پوشانده شده است مبلمانی با پارچه ساده انتخاب کنید. مبل‌هایی با رنگ خنثی نظیر خاکستری، کرم، قهوه‌ای روشن و سفید به شما این امکان را می‌دهد مبلمان را به راحتی با وسایل دیگر منزل هماهنگ کنید.

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی, قالیشویی آنلاین, قالیشویی تهران, شستشوی فرش, مبل شویی, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 165 تاريخ : يکشنبه 14 آذر 1400 ساعت: 12:45

فرش ایرانی از دیرباز جایگاه برجسته‌ای در میان هنرهای ایرانی دارد و در جهان به عنوان نماد هنر ایرانی شناخته می‌شود. فرش دستبافت ایرانی در هر منطقه‌ای از ایران با شیوه خاصی بافته می‌شود و طرح و نقشش متفاوت است. طرح‌های فرش ایرانی تنوع زیادی دارد و از این رو اعتبار خاصی به هنر فرش‌بافی در ایران بخشیده است. در این مقاله با انواع طرح فرش ایرانی به طور مختصر آشنا می‌شویم.
طرح فرش ایرانی بر اساس تقسیم‌بندی شرکت سهامی فرش ایران به 19 گروه اصلی تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.
شستشوی فرش دستبافت خود را به خدمات فرش شویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران بسپارید تا جلوه کم‌نظیر خود را حفظ کند.

انواع طرح فرش ایرانی

طرح‌های فرش ایرانی

فرش‌های طرح‌ شاه عباسی: گل معروف شاه عباسی اساس تمام طرح‌های شاه عباسی در فرش ایرانی است. افشان شاه عباسی، لچک ترنج شاه عباسی، شاه عباسی درختی و… انواع طرح‌های این گروه است.
فرش‌های طرح بته جقه: این طرح نیز تنوع زیادی دارد و در اندازه و شکل‌های مختلف بافته می‌شود. بته جقه، بته سرابندی، بته شاخ گوزن، هشت گل، بته قلمکار اصفهان، بته لچک ترنج، بته افشاری، بته سنندج و… طرح‌های مشهور بته جقه هستند.
فرش‌های طرح ماهی درهم: این طرح از رایج‌ترین و پرقدمت‌‌ترین طرح‌های فرش ایرانی است. ماهی زنبوری، ماهی هراتی، زیره ماهی، ماهی کردستان و… انواع طرح ماهی درهم است.
طرح‌های آثار باستانی و ابنیه اسلامی: طرح‌هایی نظیر مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد کبود، مسجد شاه اصفهان، مقبره شیخ صفی، طاق بستان، تخت جمشید، طاق کسری و… در این تقسیم‌بندی گنجانده شده‌اند. این طرح‌ها با الهام از بناها و کاشی‌کاری‌های آنها ایجاد شده است.
فرش‌های طرح افشان: در این طرح تمام گل و برگ‌ها در سطح فرش پراکنده و اصطلاحا افشان می‌شوند. در این طرح قرینه‌ای وجود ندارد. افشان ترنجی، افشان دسته‌گلی، افشان حیوان‌دار، افشان ختایی و… از طرح‌های افشان محسوب می‌شوند.
فرش‌های طرح‌ اقتباسی: طرح‌های شناخته‌شده قفقازی و کوبلنی معروف‌ترین طرح‌های این گروه هستند که شباهت زیادی به نقش فرش کشورهای همسایه ایران و مناطق مرزی دارد.
فرش‌های طرح اسلیمی: اسلیمی یکی از انواع طرح فرش ایرانی است که از تنوع بسیاری برخوردار است. معروف‌ترین طرح آن، اسلیمی دهن اژدر است. در طرح اسلیمی تغییرات زیادی صورت گرفته است و در نتیجه به گروه‌های فرعی زیادی تقسیم شده است. اسلیمی شکسته، اسلیمی بندی، اسلیمی لچک ترنج، اسلیمی ماری و… انواع مهم اسلیمی هستند.
فرش‌های طرح درختی: طرح درختی به طبیعت شباهت زیادی دارد. درختی سبزی کار یا آب‌نما، درختی جانوری یا حیوان‌دار، درختی سروی، درختی ترنج‌دار و درختی گلدانی طرح‌های مشهور طرح درختی هستند.
فرش‌های طرح بندی یا واگیره‌ای: در این طرح یک قطعه کوچک از طرح در کل نقشه فرش تکرار می‌شود. طرح‌های فرعی طرح بندی عبارت است از: بندی پیچک، بندی کتیبه‌ای، بندی اسلیمی، بندی قالب خشتی، بندی ترنج‌دار، بندی سروی، بندی مجلسی، بندی درختی، بندی خوشه انگوری و… .
فرش‌های طرح بخارا یا ترکمن: این طرح در گروه طرح‌های ایلی و خاص مردم عشایر و کوچ‌نشین قرار دارد. فرش‌های دارای این طرح بدون نقشه و به طور ذهنی بافته می‌شوند. انواع طرح ترکمن عبارت است از: ترکمنی شانه‌ای، ترکمنی آخال، ترکمنی قاب یمونی، ترکمنی چشم آهو، ترکمنی خورجینی و ترکمنی چهار قاب.
فرش‌های طرح شکارگاه: در این طرح سوارکار، تیر و کمان، نیزه، درخت و گل به چشم می‌خورد. شکارگاه درختی، شکارگاه قابی، شکارگاه ترنج‌دار، شکارگاه لچک ترنج و شکارگاه سراسری انواع طرح شکارگاه است.
فرش‌های طرح قابی: طرح قابی از تعدادی قاب‌های مختلف که به طور منظم کنار هم قرار گرفته‌اند تشکیل شده است. داخل هر قاب با گل و برگ‌های مختلف تزیین می‌شود. قابی اسلیمی، قابی ستونی و قابی قرآنی کرمان طرح‌های فرعی طرح قابی است.
فرش‌های طرح گل فرنگ: این طرح بر اساس شکل گل‌های طبیعی مانند رز با رنگ‌های روشن در نظر گرفته می‌شود. گل فرنگ بیجار، گل فرنگ گل و بلبل، گل فرنگ دسته گلی، افشان گل فرنگ و… طرح‌های گل فرنگ به شمار می‌آیند.
فرش‌های گلدانی: این طرح به صورت یک گلدان بزرگ تمام سطح فرش را دربرمی‌گیرد. گلدانی دوطرفه، گلدانی ختایی، گلدانی سراسری، گلدانی محرابی، گلدانی تکراری، گلدانی لچک ترنج و… انواع طرح گلدانی است.
فرش‌های طرح محرابی: این طرح با الهام از محراب که محل نماز گزاردن امام جماعت است تهیه شده است. محراب گلدانی، محراب قندیلی و محراب درختی از طر‌ح‌های محرابی هستند.
فرش‌های با طرح هندسی: اشکال هندسی در این طرح فرش به کار می‌رود. هندسی ترنج‌دار، هندسی لچک ترنج، هندسی ستاره، هندسی بندی قابی، هندسی خاتم شیرازی و… از طرح‌های مهم این گروه است.
فرش‌های طرح محرمات: این طرح به قلمدانی نیز مشهور است. قلمدانی سراسری، طرح بته با زمینه رنگی و گل ریز با زمینه یک‌رنگ طرح‌های فرعی این گروه است.
فرش‌های طرح تلفیقی: این طرح‌ها در اثر ترکیب و تلفیق دو یا چند طرح اصلی به وجود آمده‌اند و تنوع گسترده‌ای دارند

ghalishoieabedini...
ما را در سایت ghalishoieabedini دنبال می کنید

برچسب : فرش ایرانی, فرش, فرش دستبافت, قالیشویی, نویسنده : عابد ghalishoieabedini بازدید : 118 تاريخ : يکشنبه 14 آذر 1400 ساعت: 12:47